IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Френското бижу на Ford, за което не сте чували

Спортното купе Comete е смятано за най-красивият автомобил на марката

Исторически най-големите пазари на Ford в Европа са предимно в Германия и Обединеното кралство. Въпреки това, в периода от 1916 до 1954 г. американската корпорация включва френско подразделение. То работи под името Ford SAF (Societe Anonyme Francaise), а заводът произвежда предимно модели, подобни на тези отвъд Океана.

 

Comete-2.jpg

 

Във Франция тези автомобили се смятат за престижни заради 6 и 8-осемцилиндровите двигатели, което ги прави тогава изключително скъпи, а не всеки французин може да си ги позволи. Един от тях е Ford Comete, произвеждан от 1951 до 1954 г. През тези години това е най-скъпият модел на марката Ford и единственият в нейната гама с нефабрична каросерия.

Ford Comete e разработен по инициатива на Франсоа Лехидьо, бивш дизайнер на Renault. През 1950 г. той поема поста президент на Ford SAF и решава, че най-новият му престижен модел трябва да бъде разработен независимо от организацията на Ford и, за да направи това, избира известната фирма за каросерии Facel Metallon, управлявана от Жан Данинос, конструктор и бизнесмен от гръцки произход.

 

Comete-1.jpg

 

Дизайнът на каросерията е на италианското студио Stabilimenti Farina, а Comete е проектиран в пълна секретност, без дори собственото дизайнерско студио на Ford да разбере, докато не е представен в Биариц през август 1951 г. Колата дори не носи емблемата на Ford. Каросерията е произведена във фабриката на Facel Metallon и се монтира на шаси на модела Ford Vedette.

Comete е спортно купе от клас GT, което включва дълъг преден капак и овална решетка с хоризонтална преграда. Външно се отличава с радиаторната решетка с клетки, колела със спици, фалшив въздухозаборник на капака и двуцветна цветова схема.

 

Comete-8.jpg

 

С 2,2-литров V8 двигател и четиристепенна механична скоростна кутия автомобилът е наследство на американския Ford Vedette. Агрегатът има мощност 68 к.с. и Comete не блести с представяне или нещо подобно, но стилът му е такъв, че мнозина го смятат за може би най-красивият Ford в историята. По-късно идва и версия с 2,4-литров двигател с 80 к.с., което позволява да се достигне максимална скорост от 145 км/ч. През 1953 г. се появява версия Monte Carlo с 3,9-литров V8 двигател Mistral със 105 к.с., който обикновено се монтира само на камиони Ford.

Comete Monte Carlo обаче се продава дори по-зле от базовата версия и проектът Comete се оказва нерентабилен за компанията, а в края на 1954 г. производството му спира след продажбата на Ford SAF на френската компания Simca. Автомобилът се оказва твърде скъп за средния френски купувач в следвоенна Европа, а новите данъци върху двигателите с обем над 2 л не допринасят за популярността му. Ето защо са продадени само 2165 бройки, включително 699 под марката Simca.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

0 от 500