Всеки месец АСЕА, браншовата организация на автомобилната индустрия в Европа, ни дава актуална статистика кои са най-продаваните марки на Стария континент. Но как се разпределят продажбите им по модели? Кои са най-продаваните коли на Mercedes и Toyota, на BMW и Peugeot? Какво се крие зад рекордните 31 продажби на Bugatti или зад 652-те на Mahindra? Отговорите на тези въпроси ни предлага статистиката на германската аналитична компания DataForce, която леко се разминава като числа с тази на АСЕА заради разлики в методологията, но като цяло ще ви даде добра представа коя компания на какво разчита в Европа, и кои традиционни и познати модели са на път окончателно да отмрат към края на 2022 година. Automedia.bg ще ви предложи данните за всяка отделна марка на европейския пазар в две поредни публикации, като ще започнем отзад напред - с най-малките като продажби компании.
Най-продаваните модели на всяка марка в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Индийският производител на SUV и трактори се опита да стъпи по-сериозно в Европа и дори имаше официален дилър в България (вносителят на Honda), преди новите тавани на емисиите да го пропъдят от пазара на стария континент. На практика всички регистрации освен една се падат на малкия евтин кросоувър KUV 100. Изключението е една бройка от XUV500.