Всеки месец АСЕА, браншовата организация на автомобилната индустрия в Европа, ни дава актуална статистика кои са най-продаваните марки на Стария континент. Но как се разпределят продажбите им по модели? Кои са най-продаваните коли на Mercedes и Toyota, на BMW и Peugeot? Какво се крие зад рекордните 31 продажби на Bugatti или зад 652-те на Mahindra? Отговорите на тези въпроси ни предлага статистиката на германската аналитична компания DataForce, която леко се разминава като числа с тази на АСЕА заради разлики в методологията, но като цяло ще ви даде добра представа коя компания на какво разчита в Европа, и кои традиционни и познати модели са на път окончателно да отмрат към края на 2022 година. Automedia.bg ще ви предложи данните за всяка отделна марка на европейския пазар в две поредни публикации, като ще започнем отзад напред - с най-малките като продажби компании.
Най-продаваните модели на всяка марка в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Това е новата марка на Geely, която ползва технологии на Volvo и е предназначена основно за абонаментни схеми и споделяне. През тази година бизнесът видимо потръгва: регистрациите са над пет пъти повече от 2021 (ръст от 454%). С изключение на само четири автомобила, всички регистрации са на кросоувъра 01, технологичен близнак на Volvo XC40.