fallback

Защо покупка на 3-годишен Mercedes-Benz E-Class не е добра идея

Някои разходи по луксозния седан може да се окажат кошмар за собственика

Автомобилите Mercedes-Benz винаги са били свързвани с лукс и богатство. Един от моделите на марката, които се открояват, е E-Class – богато оборудван голям и комфортен седан, предлагащ огромен брой електронни асистенти. Това обаче важи за нова кола, докато тази на старо, дори само на 3 години, е в състояние да съсипе собственика. Порталът AvtoVzglyad разказва за слабите места на тригодишна E-Class.

Поколение W213 се появи през 2016 г., а през 2021 г. претърпя фейслифт. Тоест моделът е почти нов, но вече попада в категорията на употребяваните не много стари коли. Изборът на версии е страхотен, тъй като се предлагат както модификации само със задно предаване, така и със задвижване на четирите колела.

Ако изберете кола в основната версия, тогава основната опасност е, че то може да е било използвано за служебен автомобил и да е каран като такъв. Заради факта, че интериорът е доста здрав, това трудно може да бъде открито. И след закупуването на колата, тя започва да получава различни проблеми. Някои собственици, например, се оплакват, че дори при леко подхлъзване в снега, на таблото се появява цял „гирлянд“ от грешки. И тяхното отстраняване става само в сервиз, който разполага с нужното оборудване.

Освен това, отказват и бутоните на волана, като в случая се налага замяна на целия блок, която никак не е евтина. С течение на времето предният панел започва да трака, това е огромен проблем. Много собственици сами демонтират пластмасата и я смазват, за да премахнат тракането, като този този метод е доказан и работи.

Друг проблем е окабеляването на клапана на маслената помпа, което се е протрило през годините, защото е било лошо прокарано. В резултат на това клапанът спира да работи. Ще бъде голям късмет, ако остане отворен. Но ако е затворен, тогава двигателят получава „маслен глад“ с всички произтичащи от това последствия.

Следващото главоболие е бързото износване на задните спирачни накладки. Сменят се на 20 000-30 000 км. Такъв скромен експлоатационен живот на консумативи за седани със задно задвижване се счита за нормален поради факта, че системата ESP работи активно. Особено по хлъзгави пътища. Самият процес на подмяна също не е толкова прост. Накладките трябва да бъдат „регистрирани" в контролната програма. Ако в същото време бутоните на волана не работят (писахме за това по-горе), тогава това не може да се направи!

Що се отнася до 2,0-литровия бензинов двигател с индекс M274, той не страда от разтягане на веригата за синхронизация, но изисква маркови консумативи и професионално обслужване. Затова се препоръчва маслото му да се сменя на всеки 8000 км. Така дори колата да бъде в отлична форма, разходи по поддръжката могат направо да съсипят собственика.

fallback
  • #17
    АдвокатГ. ( преди 2 години )
    Имам няколко :) смяната на масло е между 20-30 хиляди километра, ако карате в бившите съветски републики, да смяна на 8000. Другото е много относително, факт е, че има бройки с куп дефекти още първите 2-3 месеца, но при експлоатация няколко години нещата трябва да са изчистени по гаранция. W212 имам с изминати 350 000 реални километра без смяна на верига или проблеми. Сменени амортисьори на 250 000 и смяна на течности съгласно предписанията на производителя. W223 още я разработвам.
  • #16
    Смех ( преди 2 години )
    Изградили си имиджа на здрави коли дето всичките 124 и 190 са с ръжда навсекъде
  • #15
    Някой ( преди 2 години )
    Най -разпространен модел за такси в Германия. Таксито трябва да работи за да вади пари, а не да стои в сервиза. Или на бакшишите в Германия им се тая. Я се замислите.
  • #14
    112 ( преди 2 години )
    Немските коли живеят в сервиза, половината си експлоатационен живот прекарват там ...
  • #13
    #13 ( преди 2 години )
    Мерцедес са скъпи автомобили особено S-класите ,цената им може да надвиши няколко пъти автомобилите за ежедневна употреба като нови. Моето мнение е че подобен автомобил от ранга на S - класа под 500-700000 км. не трябва да се говори за каквито и да е поддръжки интервенции сервизи а камоли за някакви повреди по електроника и замяна на компоненти и скъпоструващи модули ,спорове със сервизи кое било в гаранция и кое не . Не казвам че всичко е вечно но 10 -15 години това трябва да не стъпва в сервиз
  • #12
    един ( преди 2 години )
    Мерцедес са скъпи автомобили със скъпа поддръжка откакто марката съществува.Преди десетилетия си изградиха имидж на автомобили които са много здрави, а днес берат плодовете си. Нарича се бранд, в средите на маркетинга.Не знам какво се пените, като че ли сте открили топлата вода.Като искате кола с която да стигнете от точка А до точка Б с минимални разходи и драми, купете си Тойота. Като искате обаче лукс и трилъчата емблема в края на капака, ви трябва дълбок джоб.
  • #11
    някой ... ( преди 2 години )
    да наложи ембарго на шекера!
  • #10
    Пак шекерлъци ( преди 2 години )
    Но откъде Пепи Шекера с неуДачията да знае що е то Мерцедес!? Освен от москалски "източници"...)))
  • #9
    Ха ха ( преди 2 години )
    Само мазохистите си купуват немски автомобили!
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Извода от статията е че ако не сте руски олигарх, или фирмата ви не ви е дала служебен Мерцедес, и вече сти проумели че карането на мерцедес е повече разходи отколкото престиж, то по-добре си купете масов автомобил. И да толкова много S-Class Мерцедес колкото могат да се видят в София в час пик, в никоя друга европейска столица не могат да се видят. Сигурно България е най-богатата държава в Европа, или западно европейците са глупави и не знаят че има 2 марки: Мерцедес и всички останали ...
fallback
Последни