IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model Y за първи път е най-продаваният автомобил в Европа

Електрическият SUV отнесе конкуренцията на континента през септември

За първи път от излизането си на пазара Tesla Model Y е най-продаваният автомобил в Европа. Това става ясно от статистиката на JATO Dynamics за септември, според която електрическият SUV е убедителен лидер с 29 367 регистрации в страните на Стария континент.


Tesla Model Y


Блестящото представяне на компактния електрически SUV се дължи по-специално на голямото търсене на германския пазар, където Gigafactory Tesla в Берлин успя да компенсира спада на интереса към Tesla Model 3 с увеличение на доставките на Model Y. Ръстът на продажби при кросоувъра само за година е впечатляващ – цели 226%.

По отношение на типа задвижване на новите автомобили, продадени през септември, се отчита лек спад на дяла на бензиновите модели – от 57 на 56%, докато дизелите остават с едва 17% от пазара. Дeлът на електрическите коли и plug-in хибриди нараства до 24%, като лидер при вторите е Ford Kuga с 5049 продажби. При електромобилите, както стана ясно, първото място е за Tesla Model Y, следван от Model 3 (12 244 продажби) и VW ID.4 (6257).

  
Топ 10 на продажбите на нови автомобили през септември (ГАЛЕРИЯ):


  
 

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Преди да пишеш провери дали информацията ти не е от преди месеци за да не обясняваш глупости. Вече LR се прави и в Берлин а SR поръчките от Китай ги пуснаха миналия месец и доставките започват от декември
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В Грюнхайде все още се произвежда само Performance. LR се внася от Китай, а SR не се предлага в Европа въобще. Реално моделът има огромен потенциал за увеличаване на продажбите и сваляне на базовата цена. Говори се, че в европейската фабрика вече се сглобяват тестови образци с LFP батерия. Дори и сега, един LR струва колкото Пежо 3008 плъгин хибрид, което е абсурдно (за Пежото, разбира се).
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ха-ха, а помните ли как форумните вагонетки викаха на Гоуфо "император".
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Брутален е модел Y! БГ собственици от доста време имат и канали в тубата https://***.youtube.com/c/CarlifebyDani и преките впечатления са повече от добри! За сега основно се карат от Китай, капацитета на берлисската фабрика обаче се увеличава!
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дълбоко невярно е това твърдение.Коя стаистика къде е линкът към нея
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Повечето от Тесла У извън Германия все още се внася от Китай особено на юг където са по-близо по вода и през декември започват доставките на Тесла У със задно от Китай на 15 хил евро по-ниска цена на пазари като Франция, Италия, Испания, Бенелюкс и т.н.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Говоря ти именно за внос от Китай. Има един ютубър Дани, който си купи модел 3, и преди 3 месеца си поръча модел Y и тогава се втрещи от това че модел 3 е по-скъп, след това си продаде модел 3 на водещия на Ергена Наум Шопов, който с тази кола сега е в Турция и снима втория сезон на Ергенът. Та модел Y на Дани пристигна преди няколко дни и пристигна с кораб от Китай. Та Дани каза, че сега като ги сравнява модел Y е много по-дора от модел 3.
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До първия ( преди 1 година )
    Е как да е нормално модел три да е по-евтин, като освен транспортни разходи, му налагат и мита и какви ли не такси, защото не се произвежда в Европа, а се внася от Китай.Модел У вече се произвежда в Германия по най-съвременната и ефективна технология и на себестойност излиза дори по-евтино от произвежданите в другите части на света, а освен това няма разходи за транспорт и не се плащат мита. На практика би трябвало да стане още по-евтин, но в момента по-голямата част все още се внася от Кита ...
  • #2
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Каква стана тя господа антиелектрици? До скоро обяснявахте, че колкото и фабрики да строи Тесла, модата на електромобилите ще отмине и няма да има кой да купува произвежданите автомобили. А фабриката към момента работи с една десета от капацитета си. При пълен капацитет трябва да произвежда над милион автомобила годишно. Дори вече построените мощности са за капацитет половин милион годишно, което е 40 000 автомобила на месец, а както виждате втория по продажби е продал по-малко от 20 000.
  • #1
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    То м момента няма никаква логика да се купува модел 3 при положение, че при всички тестове като обеми и софтуер модел Y е по-добър на всичкото отгоре е по-евтин от модел 3, всички анализатори смятат че няма логика модел 3 да е по-скъп, напротив трябва да е по-евтин от модел Y. Та се предполага, че това е инициатива на Тесла да наложи модел Y и от това, което виждам тук успяват.