fallback

Забраната на ДВГ в Европа е почти официална

Споразумението между държавите-членки на ЕС трябва да стане факт до часове

Последната стъпка за забраната на двигателите с вътрешно горене в Европа е въпрос на часове. Това обяви Ян Хуитема - нидерландси евродепутат и докладчик на предложението в интервю за агенция Bloomberg.

Според Хуитема, Европейската комисия, Европейският парламент и държавите-членки са много близо до формализиране на спирането на продажбите на нови автомобили с конвенционални двигатели от 2025 г. Финалните преговори са стартирали снощи и се очаква да приключат днес до обяд, като по време на тях трябва да бъдат уточнени последните подробности.

„Това е началото на голям преход в Европейския съюз“, коментира евродепутатът, като разкри и сас ще протече последния етап преди преминаването към превозни средства с нулеви вредни емисии. Следващата крачка в него е постигането на междинна цел, която предвижда до 2030 г. намаляването на емисии с 55% спрямо 2021 г.

Освен това, независимо от всякакви ревизии, включително планираната за 2026 г. за биогоривата, ще има изключения за нишови производители – най-вече италиански компании за спортни коли, за които забраната ще бъде въведена по-късно.

Ако преговорите завършат успешно, окончателно ще бъде одобрен плат „Fit for 55“. Това е пакет от климатични реформи, представен от Европейската комисия през юли миналата година за намаляване на емисиите с 55% (в този случай спрямо 1990 г.) до 2030 г. Планът на Брюксел предвижда и преразглеждане на DAFI - директивата за инфраструктурата за алтернативни енергийни системи.

Европейския парламент вече одобри предвижданите от него мерки, които включват задължително поставяне на зарядни станции за електромобили на всеки 60 км от главните европейски пътища, като това трябва да бъде одобрена от Съвета на ЕС.

fallback
  • #20
    TSLA ( преди 2 години )
    Пълното рециклиране е факт в първата европейска гигафабрика Northvolt Ett, където работниците играят карти, поради липса на работа. Защото масово използваните NMC (nickel manganese cobalt) клетки от автомобилен клас, с частично използван капацитет чрез BMS (battery management system) и активно термоуправление (подгрев и охлаждане), както е в новите коли среден и висок клас, имат 20 години живот! След което се ползват за стационарно съхранение на ток. И NorthVolt просто няма какво да рециклират..
  • #19
    Уфффф ( преди 2 години )
    Аутомедия , годината на забрана е 2035, не 2025 . А до тогава я камилата , я камиларя ...
  • #18
    До 17 ( преди 2 години )
    Ти наред ли си? Кога рашист е отивал в Русия има такива изключения но голямото мнозинство предпочитат Европа и Америка може да не са много умни и да са полезни *** ти но не са луди. На изборите Възраждане имаше 160 гласа от Русия което е 51% от гласовете от там, 5 700 от Британия и 1 800 от САЩ
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    15, 16 - Пълни глупости. Взимай си рублите от Мутрофанова, купувай си билет за парахода и право към майка Московия да те мобилизират за пушечно месо.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Произвеждайки батерии в огромни количества света постепенно ще изяде и унищожи достъпните запаси на редки метали които са необходими за батериите. Когато бъдат изчерпани достъпните находища цените на металите ще скочат в пъти. В същото време обема старите батерии ще се натрупва поради невъзможност за пълно рециклиране. Това ще се следващата екологична криза в световен мащаб и причината поради която ще трябва да се забранят и електрическите коли. Проблема ще стане видим след няколко години.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    А тези хора знаят ли че батериите НЕ могат да се рециклират на 100%? При литиевите батерии максимум ефективност е до 75%. Тоест във времето се натрупват токсични отпадъци които не могат да се рециклират. И при всяко рециклиране се губят от 25 до 40% от металите. А тези метали са скъпи и редки. Тази технология е зелена само до там че да не се отделят емисии по пътищата. Но производствените процеси са мръсни и неустойчиви. С времето се натрупва замърсяване и дефицити за метали.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    В Русия преминават към Евро 1. Тоест може и с една права тръба и газ до ламарината. Кеф.
  • #13
    //// ( преди 2 години )
    11 и като я вземеш тази електричка и след 2 месеца трябва да дадеш 15000 за батерия и ти друго ще говориш!
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Бензин/дизел/... колонките и те работят на ток.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Целта е Европа да независима от камилари , чаршафи и *** ! И това е за добре. И да , като почнат да идват 10 годишните електрички на Горубляне , друго ще плямпате :)
fallback
Последни