fallback

Renault и Nissan се оттеглят от България

Швейцарска компания ще поеме бизнеса на французите у нас, израелска се спряга за Nissan и за Toyota

Въпрос на часове е официално да бъде обявено оттеглянето от българския пазар на групата Renault, научи Automedia от два независими източника. Това ще засегне и представителството на Nissan. Заедно двете марки бяха неизменен пазарен лидер у нас в последното десетилетие. Автомобилите Renault и Nissan ще продължат да се продават в България, разбира се, но вносът им вече ще се осъществява от дилъри, а не директно от самия алианс. Така единствената голяма компания с директно представителство в България остава BMW Group.               Прототипът на електрическото Renault 4, представен в Париж. Част от плана на Лука де Мео за преструктуриране на компанията предвижда край на директните представителства, освен за ключовите пазари              Занапред представител на Renault ще бъде швейцарската Emil Frey Gruppe - най-големият автомобилен дилър в Европа. Сделката вероятно ще бъде обявена утре, но предстои да бъде одобрена и от КЗК. Все още не е окончателно потвърдена съдбата на Nissan, като запознати цитират като следващ дилър израелската Taavura Holdings, вероятно през дъщерната си компания Grand Automotive. Taavura се споменава и като евентуалния купувач на българското представителство на Toyota от британската Inchcape, но засега няма никакво официално потвърждение.

Групата Еmil Frey е основана в Цюрих през 1924 и днес е най-големият търговец на автомобили в Европа, с годишен оборот от 15 милиарда евро (данни за 2019). Компанията представлява 41 различни марки - от Fiat до Bentley и Aston Martin, а през последната година придоби немалко дилърства на групата Renault, включително във Франция и в съседна Сърбия.             Групата Emil Frey има над 800 автомобилни дилърства в цяла Европа, и представлява общо 41 марки           С решението да открие пряко представителство в България преди почти две десетилетия, Renault се превърна от второстепенен играч в пазарен лидер у нас. След рекордната финансова загуба на групата през 2020 обаче новият главен изпълнителен директор Лука Де Мео започна политика на ограничаване на разходите, част от която е и намаляването на директните представителства за сметка на частни дилъри.

До тази година Renault и Nissan се представляваха в България от една компания - "Рено Нисан България" ЕАД, собственост на Renault Group. Сега обаче французите ще продадат двата бизнеса поотделно. Според все още непотвърдена информация представител на Nissan у нас ще стане израелската Taavura Holding - международна компания, основана от Авраам "Бонди" Ливнат успоредно със създаването на независимата израелска държава. Днес холдингът включва множество дружества от най-различни сектори - финансов, горива, логистика, хотелиерство.             НАЙ-ГОЛЕМИТЕ АВТОМОБИЛНИ ДИЛЪРИ В ЕВРОПА (данни за 2019)              Чрез споменатата Grand Automotive Central, регистрирана в Будапеща, холдингът е вносител на Nissan за Унгария, Чехия и Словакия. Taavura притежава също вносителите на Ford в Сърбия, Хърватия, Северна Македония, Черна гора, Албания и Косово, а също и вносителите на Hyundai в Хърватия.

Новите вносители на Renault и Nissan ще са поредното сериозно разместване на българския автомобилен пазар, след като преди това "София Франс Ауто" стана официален представител и на Citroen и Opel. Вероятно дългогодишният вносител на Peugeot постепенно ще събере под шапката си и останалите марки на гиганта Stellantis, като Fiat, Jeep и Alfa Romeo. Техен представител в момента е бившият вносител на Infinfiti - "Витоша Ауто".

Ако се потвърди и информацията за продажба на "Тойота Болканс", вносителя на Toyota и Lexus, на практика две трети от пазара у нас ще е в ръцете на нови представители от догодина. До момента собственик на "Тойота Болканс" е британската Inchcape, шестият най-голям дилър на европейския пазар.           

 

fallback
  • #25
    Бай онзи ( преди 2 години )
    Нали имаме клъстър в името на Росен Плевнелиев, да *** и мижитурката му гнусна
  • #24
    до 23 ( преди 2 години )
    изобщо не съм твърдял нещо различно. Въпросът беше дали Hyundai и Fiat имат директно представителство в България, а не кой е собственик на дилърите им
  • #23
    До Климбо ( преди 2 години )
    До #21 Хайде още един заблуден защитник на VAG само защото е VAG.. Колко коли с акъла си виждал, притежавал, карал и най вече ремонтира и обслужвал произведени след 2015-17 година (изк. Шкода) ? Хайде направи го, и тогава коментирай в стил "Махленски на село на мегдана" от бай.. еди кой си, от 90-те години на миналия век, дето само СОЦ коли е карал
  • #22
    До 14 ( преди 2 години )
    Вие също можете да се запознаете по-добре с фактите, защото Витоша ауто и Индустриал комерс са на един и същ собственик. Поздрави!
  • #21
    До 20 ( преди 2 години )
    Ми не чети само заглавията бе, омбре :D
  • #20
    КЛИМБО ( преди 2 години )
    Реното кола ли е?Не е ли от VAG групата, благодаря, няма нужда!
  • #19
    Иван ( преди 2 години )
    По-подвеждащо заглавие не бях чел скоро. Голяма излагация от Ауто Медия.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Крайно време беше
  • #17
    В статията 15 милиар ( преди 2 години )
    В статията 15 милиарда а пък в таблица пише 15 милиона... То като се преписва трябва и да се мисли малко.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Раздялата на Нисан с Рено означава фалит на Нисан тъй като финансовите показатели на Рено са много по добри от на японците които се крепят на повърхността само благодарение на Рено
fallback
Последни