fallback

Renault и Nissan се оттеглят от България

Швейцарска компания ще поеме бизнеса на французите у нас, израелска се спряга за Nissan и за Toyota

Въпрос на часове е официално да бъде обявено оттеглянето от българския пазар на групата Renault, научи Automedia от два независими източника. Това ще засегне и представителството на Nissan. Заедно двете марки бяха неизменен пазарен лидер у нас в последното десетилетие. Автомобилите Renault и Nissan ще продължат да се продават в България, разбира се, но вносът им вече ще се осъществява от дилъри, а не директно от самия алианс. Така единствената голяма компания с директно представителство в България остава BMW Group.               Прототипът на електрическото Renault 4, представен в Париж. Част от плана на Лука де Мео за преструктуриране на компанията предвижда край на директните представителства, освен за ключовите пазари              Занапред представител на Renault ще бъде швейцарската Emil Frey Gruppe - най-големият автомобилен дилър в Европа. Сделката вероятно ще бъде обявена утре, но предстои да бъде одобрена и от КЗК. Все още не е окончателно потвърдена съдбата на Nissan, като запознати цитират като следващ дилър израелската Taavura Holdings, вероятно през дъщерната си компания Grand Automotive. Taavura се споменава и като евентуалния купувач на българското представителство на Toyota от британската Inchcape, но засега няма никакво официално потвърждение.

Групата Еmil Frey е основана в Цюрих през 1924 и днес е най-големият търговец на автомобили в Европа, с годишен оборот от 15 милиарда евро (данни за 2019). Компанията представлява 41 различни марки - от Fiat до Bentley и Aston Martin, а през последната година придоби немалко дилърства на групата Renault, включително във Франция и в съседна Сърбия.             Групата Emil Frey има над 800 автомобилни дилърства в цяла Европа, и представлява общо 41 марки           С решението да открие пряко представителство в България преди почти две десетилетия, Renault се превърна от второстепенен играч в пазарен лидер у нас. След рекордната финансова загуба на групата през 2020 обаче новият главен изпълнителен директор Лука Де Мео започна политика на ограничаване на разходите, част от която е и намаляването на директните представителства за сметка на частни дилъри.

До тази година Renault и Nissan се представляваха в България от една компания - "Рено Нисан България" ЕАД, собственост на Renault Group. Сега обаче французите ще продадат двата бизнеса поотделно. Според все още непотвърдена информация представител на Nissan у нас ще стане израелската Taavura Holding - международна компания, основана от Авраам "Бонди" Ливнат успоредно със създаването на независимата израелска държава. Днес холдингът включва множество дружества от най-различни сектори - финансов, горива, логистика, хотелиерство.             НАЙ-ГОЛЕМИТЕ АВТОМОБИЛНИ ДИЛЪРИ В ЕВРОПА (данни за 2019)              Чрез споменатата Grand Automotive Central, регистрирана в Будапеща, холдингът е вносител на Nissan за Унгария, Чехия и Словакия. Taavura притежава също вносителите на Ford в Сърбия, Хърватия, Северна Македония, Черна гора, Албания и Косово, а също и вносителите на Hyundai в Хърватия.

Новите вносители на Renault и Nissan ще са поредното сериозно разместване на българския автомобилен пазар, след като преди това "София Франс Ауто" стана официален представител и на Citroen и Opel. Вероятно дългогодишният вносител на Peugeot постепенно ще събере под шапката си и останалите марки на гиганта Stellantis, като Fiat, Jeep и Alfa Romeo. Техен представител в момента е бившият вносител на Infinfiti - "Витоша Ауто".

Ако се потвърди и информацията за продажба на "Тойота Болканс", вносителя на Toyota и Lexus, на практика две трети от пазара у нас ще е в ръцете на нови представители от догодина. До момента собственик на "Тойота Болканс" е британската Inchcape, шестият най-голям дилър на европейския пазар.           

 

fallback
  • #15
    Факт!-тически ... ( преди 2 години )
    това е поредния признак за фактическата раздяла на рено с Нисан/Митсубиши. Интересното е с какво алиби ще продължи съществуването на френската перачница?
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    разбирам че всичко което се продава е втора употреба първи собственик само ако си вземаш автомобила от конвейра
  • #13
    до 9 ( преди 2 години )
    Вносител на Хюндай е "Индустриал комерс". Вносител на Fiat е "Витоша", преди беше "Ауто Италия". Питай гугъл, преди да се изкажеш :D
  • #12
    VAYK ( преди 2 години )
    В статията има много неточности!
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    и мерцедес в Русия. голям праС
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Рено продава активи, за да събере средства за инвестиции в електромобили. Дилърствата са им през краставицита, при положение, че смятат да продават онлайн скоро.
  • #9
    Шофер Хофер ( преди 2 години )
    като при банките и търговските вериги, по-малките дават фира ... демократичния капитализъм в действие, рецесия иде
  • #8
    Да бе ( преди 2 години )
    БМВ били единствени директни вносители хаха. А Хюндай? Фиат?
  • #7
    Закривай! ( преди 2 години )
    Какво е това рено/неуДачия!?
  • #6
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Както е казал бай Моше, мани това производство, търговийка му е майката! Просто вижте, колко от държавите на търговците са автомобилни колоси и дали Германия и Япония са сред тъговците... И това не е само при автомобилите.
fallback
Последни