fallback

Новата цел пред Toyota - да настигне Tesla

Японската компания променя стратегията си за прехода към електромобили

Toyota никога не е криела желанието си да се справи с екологичния преход чрез внедряване на различни технологии за борба с вредните емисии, но ръководството на компанията винаги е било скептично относно преминаването към изцяло електрически превозни средства. Това обаче се е променило и японският производител е променил напълно стратегията си за електрификация, съобщава Reuters.

Според информацията, висшето ръководство на Toyota преразглежда целия план за въвеждане на пазара на нови превозни средства, в който са инвестирани около 38 милиарда евро. Новата цел пред японците е да се конкурират с Tesla по отношение на продажбите на електромобили. Твърди се, че шефовете на компанията са спрели работата на някои модели на ток, представени през миналия декември, включително Toyota Compact Cruiser и електрическия Crown.

Поставянето под въпрос на досегашната стратегия може да накара компанията да забави пускането на определени електрически превозни средства още във фазата на планиране. Приоритетът в случая ще бъде преглед на определени дейности, свързани с производствените процеси, за да се подобри цялостната ефективност и да се увеличи споделянето на компоненти и технологии.

Компанията дори обмисля изграждането на нова платформа, която да замени e-TNGA, която беше представена едва през 2019 г. като основа за електрически, хибридни и термични автомобили. Тя беше използвана за създаването на електрическия кросоувър bZ4X, който се произвежда само от няколко месеца.

Съобщава се, че решението на Toyota да промени стратегията се дължи на факта, че реалните продажби на електрически превозни средства са надхвърлили предишните прогнози на компанията, които сочеха по-бавно разпространение на автомобили с нулеви емисии. Гледайки числата, шефовете на Toyota са решили, че преминаването към електричество ще донесе ползи. Въпреки това, сравнявайки с Tesla - еталонът за електронна мобилност, японските инженери са осъзнали, че харчат твърде много за производството на автомобили, захранвани с батерии.

Любопитно е, че само преди 10 години, когато Tesla и Toyota си сътрудничиха по електрическия RAV4, инженерите на японската компания бяха убедени, че Tesla не разполага с особено интересни технологии и решиха да прекъснат сътрудничеството през 2017 г. Нов импулс към електричеството се дължи и на желанието на ръководството да засили зеления имидж на марката. Тoyota, която пионер в хибридните превозни средства, се хареса на много екологични инвеститори и беше един от най-популярните производители сред екологичните групи, но в последно време това се промени.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Статиите за електрички са ми любимите. Има минимум 50 коментара, от капацитет нагоре. Ето 10ти, дава некви проценти, ама дали от 1 млн. са станали 1.3 милиона ел. колите или от 100 на 130 .... все тая. Всичко разбира, всично е хай, всичко е тесла... Хубаво, нямам против. И без това никаквите нови кошици станаха по 40 бона, нека са електрички, и аз ги харесвам, само пари да има.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    За какво са ми тия електрокари? Само ще си загубят парите в грешни инвестиции. След един ден политиците ще обърнат наопаки и ще кажат че и електрическите коли са вредни.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Автомобилни компании и доставчици като LG Energy, SK Innovation, Panasonic и Samsung инвестират повече от 38 милиарда долара до 2026 г., за да увеличат производството на батерии в САЩ, според AlixPartners. През юли Канзас и Северна Каролина обявиха най-големите проекти за икономическо развитие в своите истории, а Ford финализира сделка за пренасяне на производството на батерии в Тенеси и Кентъки.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Продажби на електрически автомобили в Европа 16% от новите автомобили са напълно електрически, 24% имат щепсел. Новини за пазара на електромобили - BloombergNEF: Повече от половината продажби на автомобили в САЩ ще бъдат електрически до 2030 г. МАЕ: Глобални "Електромобилите ще представляват 60% от продажбите на нови автомобили до 2030 г."
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Продажби на електрически автомобили в Китай 26% напълно електрически, 35% имат щепсел. Глобални продажби на електрически автомобили август 2022 г. - Увеличение с 60% на годишна база до 15% дял. Продажбите в Китай са нараснали с 92% на годишна база до 30% дял. Европа нарасна с 3% на годишна база до 21% дял. САЩ ~6% дял.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    А Тесла кога ще фалират :) ?
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    В ЕС и Китай над 25% от колите вече са електрическите. САЩ са след това. И няма значение другите какво мислят или правят.
  • #7
    До долния ( преди 2 години )
    Тия дет ги изброи са все платежоспособни , ша знаеш :)
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойота ще има да се надява. Като на пияна жена. Чакайте!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    То щото целият Свят ще мине на електромобили Африка Азия освен Китай Латинска америка Океания и половин Европа Близкият Изток Евразия няма ни най малки наченки за електрификация.Това че германското правителство насърчава Ди Ейч Ел и Министерствата да купуват електеички за да може ФВ да отчита продажби не означава и е много далеч от масова електрификация
fallback
Последни