fallback

Новата цел пред Toyota - да настигне Tesla

Японската компания променя стратегията си за прехода към електромобили

Toyota никога не е криела желанието си да се справи с екологичния преход чрез внедряване на различни технологии за борба с вредните емисии, но ръководството на компанията винаги е било скептично относно преминаването към изцяло електрически превозни средства. Това обаче се е променило и японският производител е променил напълно стратегията си за електрификация, съобщава Reuters.

Според информацията, висшето ръководство на Toyota преразглежда целия план за въвеждане на пазара на нови превозни средства, в който са инвестирани около 38 милиарда евро. Новата цел пред японците е да се конкурират с Tesla по отношение на продажбите на електромобили. Твърди се, че шефовете на компанията са спрели работата на някои модели на ток, представени през миналия декември, включително Toyota Compact Cruiser и електрическия Crown.

Поставянето под въпрос на досегашната стратегия може да накара компанията да забави пускането на определени електрически превозни средства още във фазата на планиране. Приоритетът в случая ще бъде преглед на определени дейности, свързани с производствените процеси, за да се подобри цялостната ефективност и да се увеличи споделянето на компоненти и технологии.

Компанията дори обмисля изграждането на нова платформа, която да замени e-TNGA, която беше представена едва през 2019 г. като основа за електрически, хибридни и термични автомобили. Тя беше използвана за създаването на електрическия кросоувър bZ4X, който се произвежда само от няколко месеца.

Съобщава се, че решението на Toyota да промени стратегията се дължи на факта, че реалните продажби на електрически превозни средства са надхвърлили предишните прогнози на компанията, които сочеха по-бавно разпространение на автомобили с нулеви емисии. Гледайки числата, шефовете на Toyota са решили, че преминаването към електричество ще донесе ползи. Въпреки това, сравнявайки с Tesla - еталонът за електронна мобилност, японските инженери са осъзнали, че харчат твърде много за производството на автомобили, захранвани с батерии.

Любопитно е, че само преди 10 години, когато Tesla и Toyota си сътрудничиха по електрическия RAV4, инженерите на японската компания бяха убедени, че Tesla не разполага с особено интересни технологии и решиха да прекъснат сътрудничеството през 2017 г. Нов импулс към електричеството се дължи и на желанието на ръководството да засили зеления имидж на марката. Тoyota, която пионер в хибридните превозни средства, се хареса на много екологични инвеститори и беше един от най-популярните производители сред екологичните групи, но в последно време това се промени.

fallback
  • #24
    Дончо Домата ( преди 2 години )
    Бензин, дизел = миналоТок= бъдещеАре сега да видим къде се срещат Минало и Бъдеще ?
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    По-скоро тесла има да настига Тойота, айде да не си говорим глупости ако обичате
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    До 10 и 11: Виждал ли си Тесла на снимка? За каране няма и да говорим. А сменял ли си им "евтините" им батерии?
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Малко и поглед към България 10% продажби нови и 90% втора ръка кой го *** какво ще произвежда тойота като не може да си го позволи,само си чешате езиците ;)
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Днес Тойотка е казала, че до 2025 няма да може да увеличи производството на bZ4X над сегашните 10-12 хил. на година. На който още не му е ясно, дотогава Тесла, BYD и VW ще произвеждат песимистично по 3 млн. всяка. Оптимистично, Тесла ще е на почти 5 млн.
  • #19
    До долния ( преди 2 години )
    Не гледай хората какво пишат , ами отивай за буквар ! Спешно ти е и абсолютно наложително !
  • #18
    До Долните ( преди 2 години )
    Хаха те сега имат 20% продажби и то благодарение не на Сащ а на Калафорня никой друг в Щатите не поглежда електеипки в Норвегия където автомобилният пазар е с размера на Узбекистанският и в Китай защото а ми защото само с електеички китай може да настигне западните производители така че надай се моме на китайският пазар за Западняците.А електричките са ясни автомобили без перспектива
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    По логиката на 5-тия, производителите още щяха да продават коли с карбуратори в тия държави, защото изисквания за емисии там - йок. В момента, в който всички големи производители продават повече от 60% електромобили, интересът им към ДВГ рязко ще намалее и 2 години по-късно няма да има кой да разработва такива. Ще си продадат разработките на някакви индийски компании за няколко милиона да ги мъчат още 10-на години и това ще е.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Някои пишат вицове за Африка, Л. Америка и С. Арабия ама забравят че най-големите пазари на Тойота са Китай и САЩ а ДВГ евро 5 за бедни страни може да прави всеки пък евро 7 колите сигурно ще покриват изискванията в Африка и Л. Америка още 20 години така че никой не гарантира че изведнъж европейците, американците и корейците ще им оставят малките пазари като подарък
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    90% от продадените елвктрички са на компании а не на частни клиенти това казва всичко с електричките е свършено
fallback
Последни