IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen пуска специален Golf GTI

С лимитирана серия се отбелязва 40 години на пазара в Северна Америка

Една от иконите на автомобилната индустрия - Volkswagen Golf, ще продължи своята история с лимитирана серия GTI 40th Anniversary Edition. Производството ще бъде ограничено до едва 1500 екземпляра и е само за Северна Америка, където отбелязват 40 години от излизането на култовия за целия свят модел.

 

volkswagengolfgti40thanniversaryedition-1666744564.jpg

 

Volkswagen Golf е представен на американския пазар през 1983 г. като Rabbit GTI, а след това се превърна в любимец на много хора десетилетия наред. GTI 40th Anniversary Edition ще бъде предлаган в четири цвята. Urano Grey и Tornado Red са ексклузивни за изданието и имат дълга история с GTI, а също така Opal White Pearl и Pomelo Yellow Metallic. Всички получават черен покрив и лъскави черни капаци на огледалата.

Емблемата „40“ на радиаторната решетка с форма на пчелна пита, както и дизайнерските елементи по праговете на вратите, помагат да се подчертае още повече този автомобил. Колата е с 19-инчови джанти, които са заимствани от европейския модел Golf GTI Clubsport 45. Боядисани са в черно с червена ивица.

Изданието 40th Anniversary Edition е базирано на началния модел S, но добавя няколко ключови елемента, които обикновено са запазени за най-високата спецификация. Интериорът ще получи платнени седалки Scalepaper Plaid и скоростен лост с форма на топка за голф. Това е още едно намигване към историята на моделната линия и напомняне, че ще се предлага с ръчна скоростна кутия. Според VW, приблизително половината ще се доставят с три педала и шестстепенна ръчна скоростна кутия, докато останалите ще получат седемстепенна DSG.

 

16090-2023volkswagengolfgti40thanniversaryedition-1666744564.jpg

 

Под капака 2023 Golf GTI 40th Anniversary Edition ще има същият двигател като останалата част от американската гама GTI. Това означава 2,0-литров редови четирицилиндров агрегат с турбокомпресор, който произвежда 241 к.с. Продажбите ще стартират в средата на следващата година и цената е от $33 055 за варианта с ръчни скорости и $33 855 за този с DSG.

Volkswagen казва, че моделът празнува 40-ата годишнина на GTI в Северна Америка, но GTI всъщност е представен на канадския пазар през 1979 г., а не през 1983 г. За съжаление на канадските любители на марката обаче, въпреки че е произведен в Германия, техният GTI включва само визуални актуализации. Под капака е идентичен с други модели Golf по канадските пътища и произвежда само 78 к.с.

Едва след пристигането на произведената в Америка версия на автомобила, GTI получава подобрения в производителността, което помага да се обясни защо Volkswagen Canada казва, че ще получи същия пакет за 40-тата годишнина като американския модел. Говорител на VW Канада заяви, че точните спецификации на оборудването и цените за пазара ще бъдат разкрити скоро.

 

 

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Класика ( преди 2 години )
    Няма смисъл да четете! Вижте го отвън и отвътре!!??? Когато това изобщо не прилича на Голф на външен вид,каквото и да е изпълнението,най доброто да е....- все тая ! Ще те е срам да го караш? Какво караш ще те питат?- ти ще отговориш: Голф бе....,а те ще те питат:- това ли е Голф !!????....,голям срам ще бере!!!! Както с новите модели на БМВ. Видяхте ли ги? Срам! Амин.....
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Борис ( преди 2 години )
    Фен съм на марката много красив и компактен автомобил!
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Текущото поколение на Нисан GT-R е на конвейра от 11 години, и преди това е разработвано поне 5. За времето на производство на GT-R Голф смени 3 поколения. Това не е претопляне на манджа. Фен съм и на двата автомобила, макар че съм карал само единия. Каквото и да си говорим след всичките години GT-R е супер, но е малко тежък, Голф е лек и супер по завоите, но е бавен по права линия ;). Няма пълно щастие. Деймън Хил преди години каза след като караш Ф1, след това всичко е бавно и мудно
  • #1
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това и то стана като GTR-а, 100 пъти я претоплят тая манджа.