IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Хиперкросоувърът на Lotus ще струва 151 000 евро

Eletre излиза на пазара в три варианта на мощност

Компанията Lotus обяви, че нейният хиперкросоувър Eletre ще излезе на пазара в три версии, като на върха на гамата ще се разположи Eletre R, който развива мощност от 918 к.с. и ще ускорява от 0 до 100 км/ч само за 2,95 секунди. Този вариант на електромобила ще бъде и най-скъпият – 151 000 евро.


Lotus Electre


Другите две версии са Eletre и Eletre S, като те ще разчитат на мощност от 612 к.с. и 710 Нм, докато при Eletre R въртящият момент е 985 Нм. Динамичните характеристики са както следва – ускорението до 100 км/ч при Eletre става за 5 секунди, при Eletre S отнема 4,5 секунди, а при Eletre R - сериозни 2,95. Максималната скорост е съответно 258 и 265 км/ч. Всички кросоувъри разчитат на батерия с капацитет 112 кВт/ч. Базовите версии могат да изминат до 600 кч без презареждане, а Eletre R - до 490 кч.

Началната цена на Eletre в Европа е 95 990 евро. Базовият кросоувър има четири лидара, въздушно окачване, матрични фарове, активна решетка, 22-цолови джанти, аудиосистема KEF с 15 високоговорителя и централен дисплей ECARX OLED. При Eletre S, който струва 120 990 евро са добавени активен заден спойлер, устройства за затваряне на врати, осветени прагове и система за контрол на качеството на въздуха.


Lotus Electre


На свой ред, топ-версията Eletre R е оборудвана с пакети Lotus Dynamic Handling за специфични настройки на шасито и Carbon Fiber (части от въглеродни влакна), както и режим Track (наличен само само Eletre R), стоманени педали и UHP гуми.

Профилът на пътуването в режим Track се основава на опита, натрупан на „Нюрбургринг“. При него въздушното окачване притиска електрическия автомобил към земята, а електронно управляваните амортисьори и системата за предотвратяване на накланяне преминават в най-агресивния режим на работа. В същото време капаците на бронята се отварят и се активира контролът за стартиране. 


Още снимки на хиперкросоувъра на Lotus - вижте в галерията:


В бъдеще Lotus ще разполага и с по-модерна технология, която ще позволи на собствениците на автомобили да се движат по Северната верига по напълно автономен начин. 

Ключовите пазари за Lotus Eletre ще бъдат Обединеното кралство, Германия, Холандия, Белгия, Франция, Италия, Норвегия, Швеция и Швейцария. Но това
не означава, че географията няма да се разшири
. Моделът е планиран да бъде пуснат в Северна Америка, Близкия изток и Азиатско-тихоокеанския регион през 2024 г. 


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    112 кВтч + въздушно окачване - теглото ще е доста повече от 2 тона...
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колин Чапман ако можеше да види какви ги творят в Лотус щеше да строши чертожната дъска в главата на Ли Шуфу три тона не се вписват в концепцията за спорт
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До коментар #4 ( преди 2 години )
    Кат са качиш първо да поджиткаш на спортна кола и после на спортен SUV ще разбереш разликата и повече няма да считаш, че това е глупост!
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Simplify, then add lightness"- Colin Chapman. Тук имаме 2 тона "джипка", която всъщност не иска да е джипка, а спортна кола, но с формата на джип. Най- безсмисленото нещо. Така и не мога да разбера тази мания със сувовете, особено пък със "спортните" такива
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Веско ( преди 2 години )
    Всичко хубаво, само Северната верига ако поясните какво е?
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не виждам с какво Модел У на Тесла е по добър от това
  • #1
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Китайците направиха колата, която Jaguar и Aston Martin само говорят, че ще направят.