IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 фатални грешки на шофьорите по магистрали

Изследване в Испания посочва разсейването като най-тревожен фактор

Шофирането по магистрали се възприема от мнозина шофьори като едва ли не най-лесното, но това често се оказва измамно. Изследване на Autopistas, която е част от испанската корпорация, занимаваща се с управление на платени пътища Abertis Infraestructuras, посочва 5 най-често допускани грешки на аутобаните, които могат да струват скъпо на водачите. Изводите са направени от данни след наблюдение на 28 936 леки автомобили и 8768 тежки превозни средства, като компанията управлява над 8600 км платени пътища не само в Испания.
     
      
Вижте най-често допусканите грешки (ГАЛЕРИЯ):

 

 

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-фаталната грешка на магистрала е да караш уморен. През тази година си отиде още един познат, който направи само тази невинна грешка. Не карайте изморени, а ако ви се доспи, веднага спрете и дремнете, защото иначе може да пристигнете при Свети Петър. При монотонно шофиране човек по-лесно заспива на волана, допълнително успокоен, че е на по-сигурен път. И пада в клопката.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    9-ти, в българия може да няма, но в немския има. Има си и видеорегистратори (които от 06.2022 са задължителни в новите коли). Оттам натаък е до ситуация. Ако съм ти се лепнал и те притискам и няма къде да мръднеш е едно, но ако дремеш в лавата при свободна дясна (къдет трябва да си по закон) и не ми правиш място, а си такива номера - си с 2-та крака вътре. Затова казах - внимавай къде и на кой. Никога не знаеш дали не е цивилка зад тебе
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До #4 ( преди 2 години )
    Как по-точно се "доказва" брейк-чек ако не тайна? Мога да се обзаложа, че няма такова нещо в закона и винаги тоя отзад го яде (както и трябва да е). Може да ми се е видяло че куче излиза на магистралата и бия спирачки, ако не можеш да спреш без да ми влезеш у багажника, проблема е в твоята дистанция а не моя "брейк-чек"
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До #4.Благодаря за съвета наясно съм и не бих го правил но не знаеш къде ще си изтървеш нервите от подобни ***.Защото не е по-малко опасно е когато някой се навре в колата на жена ти и почне да я пресира и може да се паникьоса.А относно забраненото винаги можеш да докажеш ,че ти се е сторило ,че се случва нещо пред теб и си се уплашил за живота си при което отново идваме на въпроса от където тръгнахме.Какъв го дири наврян в предния ? :)
  • #7
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредната статистика целяща да оправдае смъкването на кожи с което се занимават от испанския КАТ. Със следващите промени очаквам половината нарушения директно да те оставят без книжка. В момента имаш 12 точки и за доста нарушения ти вземат 6т, което ще рече че след второ провинение си "аут" и трябва да идеш на опреснителен глокс, та всички по веригата да захлебят
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-опасни са тези които рязко влизат в лявата лента без мигач и засичат най-нагло, обикновено от далече си личат такива хора които нямат място изобщо на пътя.
  • #5
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами 120-130 е ниска скорсот за модерните коли и е нормално да почнеш да се разсейваш, особенно ако няма тарфик. Но пък това да пишеш съобщения или да говориш доакто си държиш телефона докато си зад волана е проява на истинска глупост при всяка скорост.
  • #4
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    1-ви, дистанциата не се спазва не само в България. Навсякъде карат "по-гъсто". А ако се спазва тази по закон, еми.. "лейн блокърите" никога няма да се махнат, ако не ги "натиснеш" малко или винаги се вмъква някой и ако трябва и от него да спазваш, става една спирала по "забавяне на трафика". Всички са наясно, всеки на своя гава кара така. 2-ри принципно си прав, и споделям, ама внимавай на кой правиш "брейк-чек", защото това е също забранено и ако го доакажат гориш ти.
  • #3
    15 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 години )
    У нас е ясно, че е супер вредно спазването на каквито и да е правила...Ама миналия месец понавъртях едни 300-400 км по магистрали и почти още толкова по всякакви други пътища в южна Испания и там също не са цветенце. 120 км/ч им е ограничението, всички карат със 130-140, два пъти ми присветнаха, което ме изненада, задължителната минимална дистанция в тунелите е 70 м, а реалната рядко е над 20-30 м, имаше и селяндурски изпълнения, но не много фрапиращи. Южен народ, какво да ги правиш... :D
  • #2
    20 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тук използват един друг сигнал. Светят с фаровете в призив към респект към великото дело което са поели да карат превишена скорост и невъзможността да ползват спирачки.И като светят на някой който изпреварва камион какво точно се опитват да му кажат да влезе под камиона или да го прескочи.Не знам кой ден на някой такъв ще му гася фаровете със спирачки поне да разбере за какво служи дистанцията.