fallback

Изненадващо, но факт: Tesla намали цените на Model Y и Model 3

Промяната обаче засяга само един от основните пазари на марката

Американският производител Tesla зарадва клиентите си в Китай, след като намали цените на двата най-популярни модела. Така базовата версия на Model Y пада под прага от 300 000 юана и по този начин купувачът получава право на държавни субсидии.

Досега кросоувърът струваше минимум 316 900 юана (44 330 евро), но след намалението той ще се продава за 288 900 юана (40 410 евро). По-богато оборудваната версия Long Range обаче дори след промяната на цената не отговаря на условията са субсидии, тъй като струва 357 900 юана (50 600 евро). Същото се отнася и за топ-версията - Model Y Performance, макар че нейната цена за първи път е под 400 000 юана – 397 900 (55 660 евро).

Друга особеност е, че базовата версия на Model Y се предлага в Китай не само в черно, но и в сребристо. Преди това тази боя струваше допълнителни 8000 юана (1120 евро).

Що се касае до Model 3, той вече се предлага на стартова цена от 265 900 юана (37 200 евро), което е с 14 000 юана или 1960 евро по-малко от преди. Версията Performance вече струва 349 900 юана вместо 367 900 юана (48 940 вместо 51 480 евро), докато вариантът Model 3 Longe Range със задвижване на всички колела вече не се предлага в Китай.

Защо обаче Tesla се реши на подобен ход? Според медиите в Китай, компанията на Илон Мъск отчита спад на продажбите на най-големия пазар в света, като за 6 месеца той е с около 50%. В същото време цените на електромобилите на марката в Европа не се променят. В Германия, например, Model 3 струва минимум 52 290 евро, а Model Y започва от 56 190 евро.

Снимки: Tesla

fallback
  • #7
    Абе шваба ( преди 2 години )
    Аз каквото съм имал да казвам, съм го казал. Това че ти не си го разбрал си е лично твой проблем. През цялото време ти говоря за брутен марж на печалбата. А ти за какво говориш? Знаеш ли поне? Ако ще говорим за последното тримесечие, акциите паднаха при обявяването на печалбите, защото инвеститорите са адски разочаровани че брутният марж на печалбата паднал от 35 на 27,9%. А както volkswagen така и toyota печелят повече от тесла защото продават повече. Май и процент не знаеш какво е.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Тесла се възползва от ситуацията и вдигна цените, но беше ясно, че жътвата няма да трае вечно - поне в Китай, където около 100 производителя в момента продават на загуба, за да завладяват пазарен дял, и оказват сериозен натиск не само върху Тесла. По останалия свят изглежда ще продължи още минимум година, като гледам че Хюндай, Форд и другите не могат да произвеждат почти никакви бройки.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Малка червена касчице, явно пак са те пуснали в отпуска от лудницата, като гледам как си се развихрил в теми, от които нищо не разбираш. Печалбата на Тесла, която така удобно цитираш, е за цялата компания и включва солари, балансиращи батерии, зарядни станции и всичко друго. 30% е на автомобилния бизнес.
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Мъскибойчо, каква стана тя? Нали имало търсене за поне 20 милиона на година на високите цени?А тия брутни маржове от кое пръстче точно ги изсмука, ха-ха? На Мъски от non-GAAP счетоводството ли? Ха-ха-ха, Гугъл файненшълс казва 8.68% нетна печалба за Тойота, 13.34% за Тесла за последното тримесечие. Сега като свалят цените с 10% щото намалява търсенето, дори и куците коне Фолксваген ще ги задминат по печалба.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Да,правилно за европейци всички цени на макс,кат сме баровци ;)
  • #2
    Най-после ( преди 2 години )
    От известно време нямаха натрупани поръчки в Китай и доставката там е за 1-4 седмици и главно изнасяха все пак в момента са едни от най-произвежданите модели и най-вероятно скоро ще последва и Европа в намалението на цените. Между другото за септември 35% от продадените коли в Китай са зареждаеми от които 25% чисти електромобили с най-продаван модел Тесла У с 47 хил броя
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами нормално. При 35% брутен марш на печалбата, може да си позволи 5% намаляване на цената. Все пак останалите работят на 10% марж.
fallback
Последни