fallback

Изненадващо, но факт: Tesla намали цените на Model Y и Model 3

Промяната обаче засяга само един от основните пазари на марката

Американският производител Tesla зарадва клиентите си в Китай, след като намали цените на двата най-популярни модела. Така базовата версия на Model Y пада под прага от 300 000 юана и по този начин купувачът получава право на държавни субсидии.

Досега кросоувърът струваше минимум 316 900 юана (44 330 евро), но след намалението той ще се продава за 288 900 юана (40 410 евро). По-богато оборудваната версия Long Range обаче дори след промяната на цената не отговаря на условията са субсидии, тъй като струва 357 900 юана (50 600 евро). Същото се отнася и за топ-версията - Model Y Performance, макар че нейната цена за първи път е под 400 000 юана – 397 900 (55 660 евро).

Друга особеност е, че базовата версия на Model Y се предлага в Китай не само в черно, но и в сребристо. Преди това тази боя струваше допълнителни 8000 юана (1120 евро).

Що се касае до Model 3, той вече се предлага на стартова цена от 265 900 юана (37 200 евро), което е с 14 000 юана или 1960 евро по-малко от преди. Версията Performance вече струва 349 900 юана вместо 367 900 юана (48 940 вместо 51 480 евро), докато вариантът Model 3 Longe Range със задвижване на всички колела вече не се предлага в Китай.

Защо обаче Tesla се реши на подобен ход? Според медиите в Китай, компанията на Илон Мъск отчита спад на продажбите на най-големия пазар в света, като за 6 месеца той е с около 50%. В същото време цените на електромобилите на марката в Европа не се променят. В Германия, например, Model 3 струва минимум 52 290 евро, а Model Y започва от 56 190 евро.

Снимки: Tesla

fallback
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Самият добив на металите зависи от цената на нефта и газа
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    Тесла вдигна цените МНОГО повече, отколкото изискваше поскъпването на металите. Всъщност, когато излезе електрическият Mustang, Тесла леко свали цените. Само че какво се случи? Първо, Форд бяха предвидили минимални бройки за производство, и то само на най-скъпите версии. Пазарът бързо разбра, че скоро няма да получи Форд, и се върна да поръчва Тесла. Второ, Форд вдигна цените. Оттам нататък, Тесла разбра, че нито Форд, нито Хюндай, нито кирайците са конкYренция и вдигна цените на няколко пъти.
  • #25
    До долния ( преди 2 години )
    Всъщност металите нямат нищо общо в случая. Дори да станат без пари и някой да подарява батериите на Тесла. Цените се определят от съотношението между търсенето и предлагането. Досега цените бяха вдигани за да се намали търсенето, защото заради ограничените производствени възможности не можеха да вдигнат предлагането. Надценката стигна направо срамните и скандални 35% при нормални десетина процента за сектора. А останалите произвеждат електромобилите на загуба. А производството се вдигна вече.
  • #24
    VAYK ( преди 2 години )
    Металите доста поевтиняха 2022г. ! Правилен е хода! Другите да не се правят на ударени, миналата година вдигаха цени, а сега???
  • #23
    До долния ( преди 2 години )
    Разбира се че не купуват само Тесла. Тесла продава в Китай само половин милион годишно, а тази година се очаква да бъдат продадени над 10 милиона електромобила и плагин хибрида в Китай. Както виждаш, тесла продава само малка част от тях, но пазарът е огромен и като бройки продажбите са много и ще стават все повече, защото китай ще е първият, който ще мине на електромобили.
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    Те щото Китай само тесла купуват според вашите думи
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    При около милион производствен капацитет в Китай, заявките вече се изпълняват за седмици, а не за месеци и е нормално Тесла да върне малко цените надолу. Цените бяха повишени десетина пъти, а заявките за някои модели бяха спирани, защото сроковете за доставка ставаха безумни - след около година. На практика с високите цени Тесла ограничаваше търсенето и сега с двойно по-голямото производство, предлагането започна да задоволява търсенето и могат да намалят цените за да увеличат търсенето.
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Имало спад на търсенето с 50%?Септември се оказа най-силният месец за Tesla по отношение на продажбите на електрически автомобили в Китай, според Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).Според доклада (чрез CnEVPost ), общият обем на произведените в Китай (MIC) Tesla (продажби на дребно в Китай и износ) възлиза на 83 135, което е с 48% повече от преди година.Предишният най-висок резултат беше отбелязан през юни 2022 г. при 78 906.
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Е кой да е ***? Този който говори без факти и разчита на предразсъдъци или ние които ти говорим с факти? Защо реши да сравняваш продажбите в САЩ със световните продажби? Освен това пропускаш още един факт. Новите заводи в Берлин и Тексас произвеждат само модел У, а тази година започнаха производство, а дори в края на годината няма да достигнат пълния си производствен капацитет. Въпреки това е вероятно модела да влезе в топ 5 на световните продажби. Догодина над милион бройки.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Гледам ви пропагандата и се смея Тесла модел У е на 5-то място по продажби в Сащ а тука пишете че щял да изпреварва Корола по продажби която е на първо място но в Световен мащаб.Хайде малко по-реалистично в смисъл ясно е честеглупаци ама поне не гомпоказвайте публично и толкова явно.
fallback
Последни