IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕК отстъпи пред производителите за Евро 7

Смекчаването на екологичните стандарти ще позволи на автомобилните компании да намалят разходите си

През последните години автомобилната индустрия активно лобира срещу много строгите мерки за намаляване на замърсяването, които трябваше да бъдат въведени със стандарта за вредни емисии Евро 7 в средата на това десетилетие. Това явно дава резултат, защото Европейската комисия (ЕК) ще смекчи новите правила, за да гарантира, че производителите на автомобили няма да правят огромни инвестиции.


Евро 7


По информация на изданието Politico, което разполага с копие от решението на ЕК относно стандарта Евро 7, е „направен направен окончателен преглед на новите правила въз основа на „настоящите геополитически и икономически обстоятелства“. Така Комисията ще се опита да намали натиска в индустрията, което теоретично може да доведе до „проблеми с достъпността за потребителите в цялостен контекст на висока инфлация“.

Новата регулация Евро 7 трябваше да изравни стандартите за емисии на всички автомобили и микробуси с тези, които в момента са в сила за бензинови автомобили по стандарта Евро в Европа. Съгласно преразгледаните разпоредби, ЕС иска да минимизира разходите за научноизследователска и развойна дейност на производителите на автомобили за създаване на нови по-чисти двигатели предвид предложената забрана за продажба на двигатели с вътрешно горене през 2035 г.

Казано по друг начин - ЕС не вижда необходимост да иска от компаниите да инвестират милиарди в нови двигатели с вътрешно горене, които ще бъдат малко по-екологични от съществуващите, но ще останат в продажба само няколко години. Това обаче предизвиква смесени реакции от различни асоциации и бизнеси.

Докато автомобилната индустрия вярва, че инвестициите в Евро 7 „ще отнемат ресурси, които трябва да бъдат изразходвани за електрификация“, неправителствената организация „Транспорт и околна среда“ смята, че предложеното от ЕК преразглеждане на регулациите означава, че „печалбите на автомобилните производители са приоритет пред здравето на милиони европейци“.

Окончателната версия на новите правила се очаква да бъде публикувана на 9 ноември. Стандартите Евро 7 вече бяха отлагани многократно и трябваше да бъдат публикувани на 28 октомври. Очаква се по-строгите стандарти за емисии на европейския континент да влязат в сила през 2025 или 2026 г.


0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    notangel ( преди 2 години )
    До #1 Умират да, евро 1-5.
  • #5
    6 rate up comment 8 rate down comment
    До 3 ( преди 2 години )
    Поредния фен на китайците или Тесла все същите ги пишете (аз също симпатизирам на Тесла но не съм тръгнал да пиша как те са много умни а другите много прости). Китайците имали другите нямали ама това е сложно и го разбирали само високоинтелигентни фенове на ККП. Всяка голяма автомобилна фирма вече инвестира милиарди съвместно с корейци, Панасоник и китайци най-вече като е за китайския пазар. Кои суровини държат китайците според теб или не правиш разлика между добив и преработка?
  • #4
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Софийски, хората вече пускат водородни ДВГ на водород - баретията баце не пее - измамата на века са тия електрички
  • #3
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    2-ри, прав си до икономиеска "война" и косвената подкрепа. Драмата с батериите тепърва започва и няма да се реши за 1,2 или за 5г. Китайците дуржат много от суровините за батериите и пробем за тях може и и да няма, но за европейските прозиводители изобщо не е така. Мечтите са едно, реалността е друга - ситуацията е доста по сложна от нивото на форума тук.
  • #2
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Еми нормално все пак сме в икономическа война и не всички сме като Бенелюкс, Германия и Швеция. В Русия се върнаха на евро 1, за безопасност да не говорим а в ЕС да смекчат евро 7 е най-малкото което може да направят. Така или иначе ще има недостиг на батерии някоя друга година и е излишно косвено да подкрепят Тесла и китайците пък че ДВГ умира е ясно но няма за стане за 1-2 години. Предполагам полза от това решение ще имат най-вече Дачия и моделите с трицилиндрови мотори
  • #1
    9 rate up comment 28 rate down comment
    Последния Софиянец ( преди 2 години )
    Колкото и да са напъват разни минтирита , и бензинчо на мама , истината е , че ДВГ умира