Робърт Янкел е роден в Лондон, възпитаник на Колежа по наука и технологии в Челси и бъдещ дизайнер на лимузини, бронирани автомобили и други специални превозни средства. Той е основател на автомобилната компания Panther Westwinds.

Роденият на 1 януари 1938 г. англичанин (почива през 2005 г.) е запален спортист и член на отбора по гребане на Сейнт Пол. Той създава първата си кола през 1954 г., като реконструира и персонализира разбит Austin 7. След неуспешен опит да продава автомобили, Робърт се присъединява към семейния моден бизнес Goldenfelds. Но и като моден дизайнер работи върху автомобили, включително класически Roll-Royce от 1930 г., който напълно реконструира през 1970 г.
По време на пътуване до Испания тореадор предлага на Янкел £10 000 за този Rolls-Royce и именно тази продажба вдъхновява Янкел да основе автомобилната компания за ретро модели Panther Westwinds. През 1979 г. обаче тя фалира и е продадена, а той се насочва към Jankel Group, компания за производство на каросерии, която е основал през 1955 г., но е била повече като хоби.
С Jankel Group той се концентрира върху изграждането на специализирани версии на автомобили за други производители от висок клас. Най-вече Rolls-Royce, Bentley, Mercedes-Benz и Jaguar. От 1983 г. до 1989 г. Jankel Group е ексклузивен подизпълнител на Rolls-Royce за изграждането на повече от 100 бройки Silver Spur Limousine. Има и много други реализирани проекти и някои от тях са доста щури. Вижте част от тях.
Щурите автомобили на Робърт Янкел (ГАЛЕРИЯ)
Panther Rio, пуснат на пазара през 1975 г., изглежда само като голям представителен седан. Но той е повече от метър по-къс от модела De Ville и се базира на скромния Triumph Dolomite със задно задвижван. Има два 4-цилиндрови двигателя с осем или 16 клапана - съответно 1.9 (91 к.с.) и 2.0 (127 к.с.). Най-бързият Rio вдигна 97 км/ч за 9,7 секунди и ускорява до 175 км/ч.
Иначе това е типичен автомобил на Jankel Group - със стоманен монокок, ръчно оформени алуминиеви панели и шикозни интериорни елементи. Всички Rio са с квадратни метри естествена кожа и богато оборудване. Но трябва да платите за всичко - Rio струва три пъти повече от донора Triumph и дори Jaguar XJ с V12 е по-евтин. От тук следва само 18 продадени за няколко години.

