Робърт Янкел е роден в Лондон, възпитаник на Колежа по наука и технологии в Челси и бъдещ дизайнер на лимузини, бронирани автомобили и други специални превозни средства. Той е основател на автомобилната компания Panther Westwinds.
Роденият на 1 януари 1938 г. англичанин (почива през 2005 г.) е запален спортист и член на отбора по гребане на Сейнт Пол. Той създава първата си кола през 1954 г., като реконструира и персонализира разбит Austin 7. След неуспешен опит да продава автомобили, Робърт се присъединява към семейния моден бизнес Goldenfelds. Но и като моден дизайнер работи върху автомобили, включително класически Roll-Royce от 1930 г., който напълно реконструира през 1970 г.
По време на пътуване до Испания тореадор предлага на Янкел £10 000 за този Rolls-Royce и именно тази продажба вдъхновява Янкел да основе автомобилната компания за ретро модели Panther Westwinds. През 1979 г. обаче тя фалира и е продадена, а той се насочва към Jankel Group, компания за производство на каросерии, която е основал през 1955 г., но е била повече като хоби.
С Jankel Group той се концентрира върху изграждането на специализирани версии на автомобили за други производители от висок клас. Най-вече Rolls-Royce, Bentley, Mercedes-Benz и Jaguar. От 1983 г. до 1989 г. Jankel Group е ексклузивен подизпълнител на Rolls-Royce за изграждането на повече от 100 бройки Silver Spur Limousine. Има и много други реализирани проекти и някои от тях са доста щури. Вижте част от тях.
Щурите автомобили на Робърт Янкел (ГАЛЕРИЯ)
Най-лудият проект на Янкел е шестколесен роудстър със средно разположен двигател на Cadillac. Автомобилът, който поражда асоциации с триосната формула Tyrrell P34, има оригинална каросерия и външни панели, както и независимо окачване на всички колела. Дължината на достигна 4870 мм, ширината и височината - съответно 2030 и 1220 мм. Четирите предни колела, обути в гуми 205/40 R13, реагират на волана. Задната двойка колела е оборудвана с по-широки гуми с размер 265/50 VR16.
Зад седалките е монтиран гигантски 8,2-литров V8, който се появява в гамата на Cadillac през 1970 г. и до 1975 г. се поставя изключително на Eldorado. Британците прикрепват два турбокомпресора към G8, което води до 608 к.с. Отнема по-малко от пет секунди на роудстъра с тегло 1302 кг, за да ускори до 100 км/ч, а максималната скорост е над 320 км/ч. Но дори и такива цифри не могат напълно да оправдаят безумната цена от £39 950. През 1977 г. най-скъпите Ferrari и Lamborghini са били с около 40% по-евтини. И са направени и продадени само две бройки – различни по външен вид и интериор, местоположението на волана и някои дизайнерски характеристики. Според слуховете и двете коли са „живи“.