Робърт Янкел е роден в Лондон, възпитаник на Колежа по наука и технологии в Челси и бъдещ дизайнер на лимузини, бронирани автомобили и други специални превозни средства. Той е основател на автомобилната компания Panther Westwinds.
Роденият на 1 януари 1938 г. англичанин (почива през 2005 г.) е запален спортист и член на отбора по гребане на Сейнт Пол. Той създава първата си кола през 1954 г., като реконструира и персонализира разбит Austin 7. След неуспешен опит да продава автомобили, Робърт се присъединява към семейния моден бизнес Goldenfelds. Но и като моден дизайнер работи върху автомобили, включително класически Roll-Royce от 1930 г., който напълно реконструира през 1970 г.
По време на пътуване до Испания тореадор предлага на Янкел £10 000 за този Rolls-Royce и именно тази продажба вдъхновява Янкел да основе автомобилната компания за ретро модели Panther Westwinds. През 1979 г. обаче тя фалира и е продадена, а той се насочва към Jankel Group, компания за производство на каросерии, която е основал през 1955 г., но е била повече като хоби.
С Jankel Group той се концентрира върху изграждането на специализирани версии на автомобили за други производители от висок клас. Най-вече Rolls-Royce, Bentley, Mercedes-Benz и Jaguar. От 1983 г. до 1989 г. Jankel Group е ексклузивен подизпълнител на Rolls-Royce за изграждането на повече от 100 бройки Silver Spur Limousine. Има и много други реализирани проекти и някои от тях са доста щури. Вижте част от тях.
Щурите автомобили на Робърт Янкел (ГАЛЕРИЯ)
Откритата Panther FF с две врати се произвежда само една година (от 1974 до 1975 г.), но историята й е не по-малко интересна. Швейцарският дилър на Ferrari – Вили Вебер (оттук и префиксът FF - Felber Ferrari) поръчва реплика на най-редкия спортен автомобил Ferrari 166 Spyder Corsa от Янкел.
Италианците правият само девет такива машини, а английският производител на каросерии се ограничава до седем екземпляра. Всички са оборудвани с двигател Ferrari Colombo V12 4.0 (305 сили, 326 Nm) и четиристепенна механимна скоростна кутия. FF със задно задвижване е изграден върху стоманена пространствена рамка, покрита с ръчно изработено алуминиево тяло.