fallback

Употребяван седан Honda Civic: Заслужава ли си?

На вид не е толкова атрактивен колкото хечбека, но привлича с други неща

Днес ще спрем вниманието ви на един от най-здравите и надеждни употребявани седани, които са предлагат на нашия пазар "втора ръка". Става дума за осмата генерация на Civic и по-конкретно за нейната версия седан, произвеждана през периода 2005 - 2011 година.

Външно седанът Civic не прилича на „космически кораб“ както хечбека, но пък може да привлече купувачите със странната симбиоза от класически екстериор и футуристичен интериор. Въпреки цялата си необичайност обаче, трябва да знаете, че интериорът е обмислен от гледна точка на ергономичност, като единствено има проблеми с видимостта. 

Не всеки ще хареса комбинацията от силно наклонено предно стъкло, масивни А-колони и ниска позиция на водача. Що се отнася до простор в купето, то отпред нещата са прилични, но на втория ред има предостатъчно място. За съжаление тази Honda с четири врати не може да се похвали с голям багажник: обемът му е само 389 литра.

Какво може да се купи? на родния пазар има достатъчно предложения , но, както и в много други случаи, преобладават седаните преди 2009 година. Тоест по-старите. Рядко се срещат хибридни седани с двигател 1.3 и CVT, внесени от чужбина. Често срещана на пазара обаче е Civic 1.8 (140 к.с.) с автоматична скоростна кутия или „ръчка“, в добра конфигурация с климатроник, кожен мултифункционален волан и всички останали „електрически аксесоари“. Въпреки това, пробегът на всички автомобили е доста голям, но това не бива да ви тревожи чак толкова много.

Как се вози? Комфортът в движение не е брилянтен или с други думи вози малко по-твърдичко, но пък за сметка на това седанът се контролира точно и безпроблемно. Кренът в завоите е почти незабележим. Дори и най-обикновеният двигател със 140 конски сили обича високите обороти и придава на Civic напорист характер. 

Какво да очакваме? Дебел метал и устойчива на корозия боя - това не са характеристики на този Civic. Колата обаче се държи прилично и макар с видими следи, издържа добре на метеорологичните условия през годините. Вътрешната пластмаса също бързо се покрива с драскотини и не е от най-качествените.

В същото време двигателят 1.8 е изключително надежден и има ресурс от минимум 300 000 км. От проблемите, свързани с двигателя, може да се отбележи само повредата на повдигачи и лагери, както и необходимостта от периодично регулиране на клапаните. Няма проблеми и с двигателя 1.3, който работи като част от хибридния силов тракт. Това са двата най-препоръчвани агрегата.

Що се отнася до трансмисиите, то и с автоматична скоростна кутия, и с "ръчка" проблеми не се очакват. Единственият проблем е, че ръчната скоростна кутия е с твърде слаби лагери и синхронизатори. Капризният „робот“ не се инсталира на седана, но при хибрида японците не са избрали най-находчивия вариатор.

Окачването като цяло е надеждно, но предните амортисьори не живеят дълго (около 60 хиляди км). Често има повреди и в кормилната рейка. Добре е, че благодарение на "гаражни специалисти" отдавна подлежи на ремонт. 

Като цяло това е един наистина здрав седан, който ще ви служи вярно, особено ако изберете по-мощния бензинов вариант. Е, харчи малко повечко, но пък добре понася и инсталирането на газова уредба.

fallback
  • #10
    Димитров ( преди 2 години )
    От България седан сивик не се намира... Само внос от Канада или САЩ...
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Съгласен съм, че повечето атмосферки с малки двигатели не са грам пъргави, но тази кола не е особено тежка - не си спомням точно, понеже я продадох преди около 4 години - мисля, че тежи малко над тон. Така че, наистина върви доста добре, дори на магистрала ускорява от 140 нагоре...До около 180 е добре, нагоре вече е мъка, но аз лично не съм очаквал повече от тази колица. Дали си заслужава в момента - само ако намерите някоя много запазена, че особено с корозията ще имате проблеми със сигурност.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Доста атмосферки и доста дизели съм карал. Атмосферките до 2 литра на сравнително големи коли започват да дърпат чак след 4000 оборота. На светофара ако искаш да се пазиш от нахалници, които се опитват да се предреждат, 4000 оборота не стигат. Ако караш като баба, и 3000 стигат. Големите мотори са друга работа, но японците са известни най-вече с малките изнасилени атмосферки, които искат ЯКО натискане, за да вървят.
  • #7
    До 4 ( преди 2 години )
    На 6000 оборота ако ще я караш тая кола, нещо бъркаш. Това не са състезателни коли, карат се основно градско и дори извънградско освен на сериозно изпреварване няма да дигнеш повече от 4000. А градското преминава основно на ПХ и до 2-3000 оборота където шума най много се усеща на дизела сравнено с бензин. Та смешката е при теб. Предполагам караш нафта и го взе много лично.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Карах такава няколко години: 1.8 бензин, 140 коня, 6-степенна ръчка.Няма как да се съглася с първия коментар - върви съвсем прилично и никога не съм имал проблем в този аспект. Средният разход се въртеше около 8 на 100 (80% градско, 20% магистрала). Карах я всеки ден, без никаква милост, продадох я на 270 хил. км (купих я още в гаранция на около 65 хил.км). Като цяло безпроблемна. Плюсове: цена, вътрешно пространство, сравнително комфортна. Минуси: качество на интериора и боята, външност...
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    На жълтолюбците са им го казали в прав тескт - колата е трагична във всяко едно отношение с изключение на една илюзорна наредждност, която няма как да получиш на 300 хил. км. Но и тя не била истина, защото амортисьорите не изкарват 60 хил.!, на двигателят повдигачите му сдават багажа, а скоростната кутия била слаба и т.нат. Това НЕ Е надеждност, а сиромашия. Но въпреки това сега ще се изредят да акат минуси, а 1-2-*** дори ще се опитат да изакат някакво защитно мнение.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Я точно ми обясни как безиновият е по-тих на 6000 оборота от дизел на 2000? Аре да не започваме с аматьорските смешки.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Пак ти казвам, Accord е много по добра и солидна кола във всяко едно отношение. Дизела на Honda е перфектен. Дори и бензинов Аccord да вземеш пак е по добре от който и да е Civic. Но aз лично ако си купувам Honda бих взел CRV 2.2 дизел с ръчни скорости. Това вече си e кола за нашите пътни условия в България.
  • #2
    До 1 ( преди 2 години )
    Еми и да върви, факта че нафтата чади, двигателя трака, сравнено с мега тихият им бензинов, а че гори литър два по- малко все тая, след като бензина се кара на газ, чиято цена в момента е 1/3та от на нафтата.
  • #1
    Лично мнение ( преди 2 години )
    Не харесвам коли които изискват да ги форсираш до високи обороти за да вървят нормално. По принцип така са всички с бензинови двигатели с малък обем. При тях въртящия момент идва много високо. Тази Honda е направо трагична по този показател. По "мощния" двигател е 1.8 140hp @ 6300rpm. и 174Nm @ 6300rpm. Все едно караш мотор. Ужас. От същите години 100 пъти по добре е Accord 2.2 i-CTDi 140hp @ 4000rpm, 340Nm @ 2000rpm. Повече върви и по малко гори. Това вече е кола. Сивика е несериозна работа.
fallback
Последни