fallback

Защо не виждаме електрически коли във филмите?

Следващият „Бързи и яростни“ ще преобърне тази тенденция

Когато Джеймс Бонд препуска през нощта в Рим със своя Aston Martin, дрифтира в завоите със скърцащи гуми и с лекота бяга от преследвачите си, това е едно от най-лесните упражнения за британския таен агент. В края на краищата 007 винаги е бил на пътя с превозни средства от престижни луксозни производители верен на мотото „Винаги сме го правили по този начин“. Но дали спортна кола за милиони с 463 к.с. и V8 двигател все още е актуална за киноиндустрията във времена на климатична и енергийна криза и масовото навлизане в ежедневието на електрическите коли?

 

 

Все още класическият двигател с вътрешно горене играе водеща роля в много наситени с екшън холивудски продукции. Защо е така обяснява френският звуков дизайнер Никола Бекер пред Maz-online. Според него възходящата тенденция за подмяна на конвенционалните автомобили с електрически е малко вероятно да засегне филмовата индустрия в близко бъдеще и Бонд да премине на електрическа служебна кола. Причините за това са разнообразни и сложни, казва 52-годишният Бекер, който беше награден с Оскар за най-добър звук миналата година.

Според него звуците на двигателя стимулират въображението и все още са културен аспект на фантазията. Превозното средство с неговия шум от двигателя се превърна в стереотипно стилистично средство в историята на филмите. Шумът на двигателя е звуков израз на определени, предимно мъжки черти на характера, които са пряко свързани с тези на автомобила. Изглежда просто - колкото по-скъп е автомобилът, колкото повече конски сили и по-впечатляващ звук има, толкова по-мощен, привлекателен и самоуверен изглежда филмовият герой.

 

 

Аштън Къчър обаче доказва в „Двама мъже и половина“, че това не винаги работи и, че филмовата и телевизионна индустрия започват да поставят под въпрос традиционните методи и да се отдалечават от клишираните виждания. Въпреки, че неговият герой има милиарди, той кара plug-in хибрид. Това обаче не е кой да е модел, а Fisker Karma - луксозен седан с 407 к.с. Изборът не трябва случайно да е паднал точно върху тази кола - каросерията е проектирана от Хенрик Фискер - дизайнерът на Aston Martin DB 9.

Фактът, че електрическите превозни средства досега са получавали малко или никакво внимание във филми, се дължи не само на социално-културни причини, но и на такива, свързани с производството. В повечето продукции автомобилите заемат централно място в автомобилното преследване. Класическите, силни двигатели с много различни звукови характеристики са особено подходящи за максимална драма.

 

 

Във филмовата индустрия има звукови библиотеки, които са създавани в продължение на десетилетия. Бекер посочва, че развитието на нови технологии не само прави използването на стандартизирани звуци остаряло, но също така изисква преосмисляне в цялата индустрия. Следователно ще трябва да бъдем търпеливи, докато електрическите превозни средства придобият статут, сравним с този на двигателите с вътрешно горене във филмите.

Същевременно се появи и информация, че в момента се снима новата част от сагата „Бързи и яростни“. Fast X се очаква в кината на 24 май 2023 г., а засега има малко информация за автомобилите, които ще се появят във филма. Но все пак такава „изтича“.

 

 

Във видео, публикувано от Fast Family, се вижда как Dodge Charger Daytona SRT напуска снимачната площадка в Лос Анджелис. Достатъчно е, за да се чудим дали героят на филма - Доминик Торето, няма да замени своя Dodge Charger R/T от 1970 г. с електрически Charger, който все още е в етап на концепция. Съвременният Charger е оборудван със задвижване на всички колела и звуков генератор, наречен Fratzonic, който е доста силен (126 децибела).

Този Dodge Charger Daytona SRT не е единственият електрически модел, видян на снимачната площадка. Видеооператорите заснеха и DeLorean Alpha5. Този електрически седан с дължина 4995 мм има батерия от 100 kWh и може да ускори от 0 до 96 км/ч за 3,4 секунди и да достигне максимална скорост от 241 км/ч. Но присъствието му във филма не е потвърдено. Възможно е обаче тези два модела да бъдат част от Fast X.

 

 

fallback
  • #6
    Пропов ( преди 2 години )
    Абе както мускулите на мъжа не са по ефективни от пищова, така е и с колите. Но един ръкопашен бой е къде къде по атрактивен за гледане от една престрелка. Киното търси емоция, а какво емоционално има в някаква съскаща ел. кола?
  • #5
    Митко Чурата ( преди 2 години )
    Тока е супер! Аз съм с Хонда е1 и вече ми вързаха три сочни ягодки на предният капак яко само отместване на гащичките и се дават. Общо взето може да си намерите сочни котенца на по 20,21 дето връзват на всичко дето е с ток. Едната ми вика много тихо, батко. Защото още не си го почнала и казвам аз. Онази *** го продуха добре. После на капака, а днес сестра
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Направо ми е жал за напомпаните масъл кари , та повечето електрички ги опукват без проблем. А даже не говорим за спортни електрички , а за обикновени семейни коли , с батерии !
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Телевизия от 70-те ли гледате?
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    На частния детектив Инч Хай е Тихомобил, а филмчето е от 70-те.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Ко? Почти във всички филми, в които действието се развива в бъдещето, колите са електрически.
fallback
Последни