IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо не виждаме електрически коли във филмите?

Следващият „Бързи и яростни“ ще преобърне тази тенденция

Когато Джеймс Бонд препуска през нощта в Рим със своя Aston Martin, дрифтира в завоите със скърцащи гуми и с лекота бяга от преследвачите си, това е едно от най-лесните упражнения за британския таен агент. В края на краищата 007 винаги е бил на пътя с превозни средства от престижни луксозни производители верен на мотото „Винаги сме го правили по този начин“. Но дали спортна кола за милиони с 463 к.с. и V8 двигател все още е актуална за киноиндустрията във времена на климатична и енергийна криза и масовото навлизане в ежедневието на електрическите коли?

 

1920x1080

 

Все още класическият двигател с вътрешно горене играе водеща роля в много наситени с екшън холивудски продукции. Защо е така обяснява френският звуков дизайнер Никола Бекер пред Maz-online. Според него възходящата тенденция за подмяна на конвенционалните автомобили с електрически е малко вероятно да засегне филмовата индустрия в близко бъдеще и Бонд да премине на електрическа служебна кола. Причините за това са разнообразни и сложни, казва 52-годишният Бекер, който беше награден с Оскар за най-добър звук миналата година.

Според него звуците на двигателя стимулират въображението и все още са културен аспект на фантазията. Превозното средство с неговия шум от двигателя се превърна в стереотипно стилистично средство в историята на филмите. Шумът на двигателя е звуков израз на определени, предимно мъжки черти на характера, които са пряко свързани с тези на автомобила. Изглежда просто - колкото по-скъп е автомобилът, колкото повече конски сили и по-впечатляващ звук има, толкова по-мощен, привлекателен и самоуверен изглежда филмовият герой.

 

WHEDHF46JZALVJ2KNT4VATNPCQ

 

Аштън Къчър обаче доказва в „Двама мъже и половина“, че това не винаги работи и, че филмовата и телевизионна индустрия започват да поставят под въпрос традиционните методи и да се отдалечават от клишираните виждания. Въпреки, че неговият герой има милиарди, той кара plug-in хибрид. Това обаче не е кой да е модел, а Fisker Karma - луксозен седан с 407 к.с. Изборът не трябва случайно да е паднал точно върху тази кола - каросерията е проектирана от Хенрик Фискер - дизайнерът на Aston Martin DB 9.

Фактът, че електрическите превозни средства досега са получавали малко или никакво внимание във филми, се дължи не само на социално-културни причини, но и на такива, свързани с производството. В повечето продукции автомобилите заемат централно място в автомобилното преследване. Класическите, силни двигатели с много различни звукови характеристики са особено подходящи за максимална драма.

 

freeimages

 

Във филмовата индустрия има звукови библиотеки, които са създавани в продължение на десетилетия. Бекер посочва, че развитието на нови технологии не само прави използването на стандартизирани звуци остаряло, но също така изисква преосмисляне в цялата индустрия. Следователно ще трябва да бъдем търпеливи, докато електрическите превозни средства придобият статут, сравним с този на двигателите с вътрешно горене във филмите.

Същевременно се появи и информация, че в момента се снима новата част от сагата „Бързи и яростни“. Fast X се очаква в кината на 24 май 2023 г., а засега има малко информация за автомобилите, които ще се появят във филма. Но все пак такава „изтича“.

 

dodge-charger-daytona-srt-concept

 

Във видео, публикувано от Fast Family, се вижда как Dodge Charger Daytona SRT напуска снимачната площадка в Лос Анджелис. Достатъчно е, за да се чудим дали героят на филма - Доминик Торето, няма да замени своя Dodge Charger R/T от 1970 г. с електрически Charger, който все още е в етап на концепция. Съвременният Charger е оборудван със задвижване на всички колела и звуков генератор, наречен Fratzonic, който е доста силен (126 децибела).

Този Dodge Charger Daytona SRT не е единственият електрически модел, видян на снимачната площадка. Видеооператорите заснеха и DeLorean Alpha5. Този електрически седан с дължина 4995 мм има батерия от 100 kWh и може да ускори от 0 до 96 км/ч за 3,4 секунди и да достигне максимална скорост от 241 км/ч. Но присъствието му във филма не е потвърдено. Възможно е обаче тези два модела да бъдат част от Fast X.

 

 

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Абе както мускулите на мъжа не са по ефективни от пищова, така е и с колите. Но един ръкопашен бой е къде къде по атрактивен за гледане от една престрелка. Киното търси емоция, а какво емоционално има в някаква съскаща ел. кола?
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Митко Чурата ( преди 1 година )
    Тока е супер! Аз съм с Хонда е1 и вече ми вързаха три сочни ягодки на предният капак яко само отместване на гащичките и се дават. Общо взето може да си намерите сочни котенца на по 20,21 дето връзват на всичко дето е с ток. Едната ми вика много тихо, батко. Защото още не си го почнала и казвам аз. Онази *** го продуха добре. После на капака, а днес сестра
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Направо ми е жал за напомпаните масъл кари , та повечето електрички ги опукват без проблем. А даже не говорим за спортни електрички , а за обикновени семейни коли , с батерии !
  • #3
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Телевизия от 70-те ли гледате?
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На частния детектив Инч Хай е Тихомобил, а филмчето е от 70-те.
  • #1
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ко? Почти във всички филми, в които действието се развива в бъдещето, колите са електрически.