Американският производител Jeep, който е част от концерна Stellantis, използва откриващото се международно автомобилно изложение в Париж, за да представи най-малкия си модел, който е и първият електромобил на марката. Това е субкомпактен SUV с името Avenger, като той ще се предлага и с хибридни двигатели.
Всъщност, Avenger е първият от четирите електромобила на марката, които трябва да се появят в Европа до 2025 г. Той дебютира само във версията с нулеви вредни емисии, като поръчки за нея се приемат още от днес, а първо на пазара ще се появи „стартова серия“ - Launch Edition, с най-високо ниво на оборудване
Jeep Avenger е с дължина 4,08 метра, което с 16 см по-малко от Renegade. Така той се позиционира в сегмент B на SUV, но от компанията твърдят, че не е направен само за градски условия. Пропорциите му са типичните за марката, като пътният просвет е впечатляващ – цели 200 мм. Има и допълнителна защита на механичните части и каросерията, като тя минава през долната част, а фаровете са така монтирани, че да бъдат по-малко уязвими на удари с други превозни средства. Джантите да 18-цолови.
Задвижването на електромобила е само предно, но той е оборудван със система Selec-Terrain, която помага за по-добро сцепление при движение по различни терени. Avenger разполага и с Hill Descent Control – функция, която помага за регулиране на темпото и поддържане на стабилност при спускане. Системата Selec-Terrain е с 6 режима на шофиране, които включват Normal за ежедневно шофиране, Eco за пестене на енергия и Sport за динамично шофиране плюс специализираните Snow за сняг, Mud за кал и Sand за пясък.
Интериорът отдава почит на традиционните модели като Wrangler със солидни и основни форми. Услугите, включително вентилационните отвори, са групирани в центъра, около 10,25-инчов сензорен дисплей. Отделенията за съхранение предлагат общо 34 литра място с подвижни разделители и сгъваем магнитен капак. Ще се предлагат седалки с функция за масаж и панорамен покрив. Багажникът е с вместимост 380 литра, а товарният праг е на 72 см от земята. Задната врата, широка повече от метър, има опционално отваряне със сервоусилвател.
Jeep Avenger отбелязва дебюта на STLA Small платформата - една от четирите електрифицирани архитектури, върху които Stellantis ще изгради новата си гама през следващите години, която ще стане 100% електрическа в рамките на няколко години. В случая батерията е с капацитет 54 кВт/ч, като е комбинирана с напълно нов двигател произведен от компанията Emotors (съвместно предприятие между Stellantis и Nidec Leroy-Somer Holding). Неговата мощност е 157 к.с. и 260 Нм.
С тези с показатели електрическият SUV на Jeep превъзхожда моделите на Stellantis, изградени на платформата eCMP, сред които са Peugeot e-208 и e-2008, Citroen e-C4, Opel Corsa-e, Mokka-e и т.н. Техният електромотор е със 136 к.с. и 260 Нм, като изостава и по пробега си. При Avenger той е 400 км по цикъла WLTP и до 550 км в градски условия.
Още снимки на електрическия SUV на Jeep - вижте в галерията:
Що се отнася до зареждането, максималната управляема мощност при постоянен ток остава 100 кВт, но позволява натрупване на енергия само за три минути за 30 км и 24 минути, за да преминете от 20% до 80% от капацитета на батерията. При променлив ток - със стенна кутия или 11-киловатово зарядно и кабел тип 3 батерията се пълни изцяло за 5 часа и половина.