fallback

Jeep представи първия си електрически модел

Avenger е малък SUV за Европа с пробег до 550 км

Американският производител Jeep, който е част от концерна Stellantis, използва откриващото се международно автомобилно изложение в Париж, за да представи най-малкия си модел, който е и първият електромобил на марката. Това е субкомпактен SUV с името Avenger, като той ще се предлага и с хибридни двигатели.

Всъщност, Avenger е първият от четирите електромобила на марката, които трябва да се появят в Европа до 2025 г. Той дебютира само във версията с нулеви вредни емисии, като поръчки за нея се приемат още от днес, а първо на пазара ще се появи „стартова серия“ - Launch Edition, с най-високо ниво на оборудване

Jeep Avenger е с дължина 4,08 метра, което с 16 см по-малко от Renegade. Така той се позиционира в сегмент B на SUV, но от компанията твърдят, че не е направен само за градски условия. Пропорциите му са типичните за марката, като пътният просвет е впечатляващ – цели 200 мм. Има и допълнителна защита на механичните части и каросерията, като тя минава през долната част, а фаровете са така монтирани, че да бъдат по-малко уязвими на удари с други превозни средства. Джантите да 18-цолови.

Задвижването на електромобила е само предно, но той е оборудван със система Selec-Terrain, която помага за по-добро сцепление при движение по различни терени. Avenger разполага и с Hill Descent Control – функция, която помага за регулиране на темпото и поддържане на стабилност при спускане. Системата Selec-Terrain е с 6 режима на шофиране, които включват Normal за ежедневно шофиране, Eco за пестене на енергия и Sport за динамично шофиране плюс специализираните Snow за сняг, Mud за кал и Sand за пясък.

Интериорът отдава почит на традиционните модели като Wrangler със солидни и основни форми. Услугите, включително вентилационните отвори, са групирани в центъра, около 10,25-инчов сензорен дисплей. Отделенията за съхранение предлагат общо 34 литра място с подвижни разделители и сгъваем магнитен капак. Ще се предлагат седалки с функция за масаж и панорамен покрив. Багажникът е с вместимост 380 литра, а товарният праг е на 72 см от земята. Задната врата, широка повече от метър, има опционално отваряне със сервоусилвател.

Jeep Avenger отбелязва дебюта на STLA Small платформата - една от четирите електрифицирани архитектури, върху които Stellantis ще изгради новата си гама през следващите години, която ще стане 100% електрическа в рамките на няколко години. В случая батерията е с капацитет 54 кВт/ч, като е комбинирана с напълно нов двигател произведен от компанията Emotors (съвместно предприятие между Stellantis и Nidec Leroy-Somer Holding). Неговата мощност е 157 к.с. и 260 Нм.

С тези с показатели електрическият SUV на Jeep превъзхожда моделите на Stellantis, изградени на платформата eCMP, сред които са Peugeot e-208 и e-2008, Citroen e-C4, Opel Corsa-e, Mokka-e и т.н. Техният електромотор е със 136 к.с. и 260 Нм, като изостава и по пробега си. При Avenger той е 400 км по цикъла WLTP и до 550 км в градски условия.

Още снимки на електрическия SUV на Jeep - вижте в галерията:

Що се отнася до зареждането, максималната управляема мощност при постоянен ток остава 100 кВт, но позволява натрупване на енергия само за три минути за 30 км и 24 минути, за да преминете от 20% до 80% от капацитета на батерията. При променлив ток - със стенна кутия или 11-киловатово зарядно и кабел тип 3 батерията се пълни изцяло за 5 часа и половина.

fallback
  • #13
    //// ( преди 2 години )
    Така че и те не са безгрешни!
  • #12
    //// ( преди 2 години )
    Да 11 има анализатори. И за това историята помни техните грешки. Едната беше да пуснеш " Народна кола" с екстри и цени като за луксозният клас. И какво стана? Слаби продажби и го спряха от производство. За Фоклсваген Фаетон говоря. Беше добра кола, но някак не върви народната кола да струва колкото един Мерцедес S класа. Ами за пикапът на Мерцедес? Същата работа....пуснаха го, продадоха 2-3 бройки и го спряха. Кой ти купува Мерцедес, че да го товари с ***?
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво реноме бе има си пазарни анализатори гледа се кво се тъеси в кой сегмент има повече продажби.Тия които купуват 208 не купуват Джиип и обратно
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Сбърканата стратегия на Стелантис да увеличават продажбите на Jeep в Европа. За какво? Дали ще продадат 20 Jeep-а повече вместо 20 Пежа, крайната сметка е все същата. А ще убият реномето на марката.
  • #9
    Мъж с голем ( преди 2 години )
    Нормално е да не е 4х4 нали е електеически а не с двг старите Вранглери не си спомням да бяха електрички
  • #8
    Смех ( преди 2 години )
    Куул кажете обаче колко струва една бърза зарядна станция за в гаража е ми 50-60к бона а честито
  • #7
    //// ( преди 2 години )
    Има нещо, като имидж, име и т.н. Джийп се свързва оснвно с офф роад и в момента в който не става за такива неща, ще загуби от клиентелата си. Е да вярно, ще спечеели нова, но на кава цена? Представи си караш Джийп и зимата влезеш в една преспа и накрая дойде едно дърто субару те измъкне. Как няма да умреш от срам...Джийп пък.....
  • #6
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Защо не е 4
  • #5
    Нова като старата ( преди 2 години )
    Не разбирам мрънкането на тези дето като имат 4 по 4 автоматично стават големи мъже. Това е 4.08 метра дълъг Джип а и не е изключено да се появи версия с 2 мотора все пак е на нова платформа друг е въпроса че както е писал 2ри не личи по какво превъзхожда старата която също ползва новата батерия и 155 коня мотор а щом пише че ще има хибридни варианти те на платформа за електромобили ли ще са :D
  • #4
    Нова като старата ( преди 2 години )
    Не разбирам мрънкането на тези дето като имат 4
fallback
Последни