IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Словаци направиха роудстър, за който не трябва шофьорска книжка

Уникалният ретро-автомобил развива 20 к.с. и е предназначен за града

Словашката компания Patak Motors представи завършения прототип на забележителен градски автомобил, който ще допадне особено на любителите на атрактивния ретро дизайн. Patak Rodster е малък с дължина от само 3,360 м, ширината е 1,395 м, а височината - 1,360 м. И е създаден като превозно средство в категория, която позволява да се управлява още от 16-годишна възраст, съобщава Аuto.cz.

 

7970189

 

Принадлежността към категорията L7e-A2 също означава, че задвижващият модул може да има максимална мощност от 20 к.с. Словаците разчитат на два двигателя, като единият ще е едноцилиндров от четириколка зад седалките, вероятно Yamaha, свързан със CVT трансмисия. Другият е електрически, като и двата предават задвижването на задните колела.

Електрическият автомобил ще се предлага в две версии, едната ще е с пробег от около 100 км, а другата - 250 км. Готовият прототип работи на бензин. Максималната скорост при двигателя с вътрешно горене е 125 км/ч, а електрическият роудстър се очаква да развива до 130 км/ч. Автомобилът, разбира се, е двуместен, създателите планират две версии на каросерията. Едната без покрив и само с малка преграда вместо предно стъкло, а другата с по-голям преден прозорец и сгъваем платнен покрив. Багажното отделение е с обем 200 л.

 

7970192

 

Най-интересното нещо за автомобила несъмнено е исторически вдъхновеният дизайн. Словашката компания се спира на него, защото иска да създаде местна кола, която да бъде визуално привлекателна и безпогрешна. 19-инчовите колела пасват идеално на ретро каросерията.

Интериорът е минималистичен, но в същото време стилен с отличителен дървен декор и класически изглеждащ волан. Разбира се, оборудването е скромно по свой начин. Включва отопление, а климатик се очаква срещу допълнително заплащане. Колата има регулируеми седалки и стойка за телефон. Версията с покрив ще предлага и електрически прозорци. От друга страна ще липсват въздушни възглавници, сервоуправление, тракшън контрол, стабилизираща система, а при бензиновата версия и усилвател на спирачките, които са дискови и оборудвани с ABS.

 

7970193

 

Създателите коригират някои детайли по прототипа, като планират да хомологират автомобила през следващата година. А производството трябва да започне най-късно през 2024-а. Но вече се знаят цените - бензиновата версия започва от 16 900 евро, а електрическата от 22 900 евро.

 

 

0 от 500