IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият признак за остаряването на колата е... седалката

Обърнете внимание на гниенето на местата за захващане на креслата

За да разберете дали една кола е стара и амортизирана, то първо трябва да погледнете седалките. Те провисват, разкъсват се тапицериите и най-важното - разкъсват. От къде обаче идва ръждата в иначе сухия салон? Корозията има всички основания да се "заяви", особено ако колата вече не е първа младост. За причините, последствията и решенията за този проблем ви разказваме сега.


седалки


Уви, всяка кола рано или късно започва да ръждясва. И ако все още може да не забелязвате проблеми с калници и прагове, то проблемите с "кафявата чума" в салона са от особено значение за ранната диагностика. с други думи трябва да се обърне по-голямо внимание именно на тях.

Водачът и пасажерите седят в салона и дишат вредните съединения на ръждата всеки ден. Ръждата, мухълът и миризмата на мухъл са брънки от една и съща верига, които трябва да бъдат прекъснати незабавно. В противен случай ще има последствия за здравето ви, които са по-трудни и опасни за коригиране.


седалки


Сигналът за необходимостта от предприемане на действия е от ярък по-ярък. "Краката" на седалките - местата на тяхното закрепване към каросерията - са покрити с ръжда. Случва се на много коли, особено на по-възрастните във всеки смисъл на думата.

Дебелият слой ръжда, покрил метала на въпросните залавни места, ясно подсказва критичното износване на уплътненията на вратите. Проблемът е най-силно изразен на шофьорската седалка и точно там трябва да погледнете. Това се получава, защото седалката на водача, чиято врата се отваря по-често от останалите, ръждясва много по-силно.


седалки


Добавяме тук влагата от стелките, без която не може да мине нито една зима и есен, като благодарение на нея получаваме идеални условия за появата на „нов живот“ - орди от различни плесени, микроби и други представители на „микроживотинския свят“ . И тогава започват въпросите: откъде идват дразненето, спазмите и болката, алергиите и други респираторни заболявания?

Внимателното изследване на гумените уплътнения на вратите потвърждава аргумента: от плътната гума не е останало нищо, или пък по структура вече е като марля. Трябва да се смени, няма спор. Но преди това трябва внимателно да почистите купето, докъдето ви стигат ръцете. Докато седалките са извън колата е добре да почистите и въпросните "крака", които са покрити със слой ръжда.


седалки


И нещо важно - преди да демонтирате седалките на водача, е по-добре да изключите тока за да не се получат непредвидени ситуации с вградените в тях въздушни възглавници. И тогава всичко е просто: метална четка, преобразувател за ръжда, грунд в два слоя и боя. В този случай не се изискват фантастични визуални резултати, така че всички операции могат да се извършват самостоятелно - операцията ще отнеме около три часа.


0 от 500
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    2 благодаря ти за адекватния и разумен отговор. Моят въпрос беше по скоро риторичен. По правилно е да се каже, че се изключва захранването на седалките или на автомобила, като се разкачи акомулатора. Но тока.....звучи малко странно....
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Викаш енергото. Те ще го изключат. :))) А иначе става и от клемите на акумулатора. Махаш минуса и го изолираш настрани. Внимаваш да не допреш случайно до плюса. И най важното, правиш го при изключен двигател и гледаш ключа да не е на контакт че иначе може да стане мазало.
  • #1
    8 rate up comment 3 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    Извинявам се, но откъде се изключва токът на автомобила?