IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi се принуди да строи завод в САЩ

Новият законопроект „Бонус Байдън“ не оставя друга възможност на компанията

Законът за намаляване на инфлацията (IRA) на САЩ променя глобалната автомобилна индустрия. Това става ясно и от съобщение, направено от ръководителя на техническото развитие на Audi - Оливър Хофман, който говори пред Automotive News.


Audi


Говорейки пред изданието, той разкри, че Volkswagen Group планира да построи нов завод за производство на модели на Audi, за да може да се съобрази с новия закон за стимулите за електромобили, наречен от медиите „Бонус Байдън“. В него е записано, че за да може един купувач в САЩ да ползва стимул при покупка на електрическо превозно средство, то трябва да е произведено в Северна Америка, а батериите му да използват минерали, добивани в САЩ или в страни, с които Вашингтон има споразумение за свободна търговия.

„Ние сме на прав път, защото разпоредбите се промениха и, както знаете, правителството на САЩ инвестира сериозно в електрически превозни средства при специални условия. Нямаме търпение да видим как можем да задоволим тези изисквания. Имаме големи възможности в рамките на групата, така че сега търсим къде можем да произвеждаме колите си в бъдеще", коментира Хофман.

Решението на Audi и на VW Group показва, че новият закон определено променя правилата на играта. В момента германският концерн сглобява електрическия VW ID.4 в Чатануга (Тенеси), така че този модел отговаря на изискванията за бонуси. Audi обаче има само една фабрика в Америка, като тя се намира край Сан Хосе Чиапа (Мексико) и в нея се сглобява кросоувъра Q5.

Според Automotive News, към построяването на нов завод Audi трябва да добави и инсталиране на поточна линия в Чатануга, на която да се сглобяват Q4 e-tron и Q4 e-tron Sportback. Това няма да е трудно, тъй като двата SUV използват същата платформа като VW ID.4.

Европейската комисия вече определи решението на американската администрация като „дискриминация“ и в момента обмисля какви мерки да вземе, защото в този случай продукцията на производителите от Стария континент става непродаваема в Щатите.

0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И защо не дава ако са от приятелска Европа?! ? Нали са все един о(т)бор? Стана ли ви ясно сега, че, големия брат си гони интереса, а за останлите един морков, зелен морков.
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Но пък от друга страна митото за коли от САЩ в ЕС е 10% а от ЕС в САЩ е 2.5%
  • #2
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И защо не дава ако са от приятелска Европа?! Нали уж за д.*** и ***? Нали са все един о(т)бор? Стана ли ви ясно сега, че, големия брат си гони интереса, а за останлите един морков, зелен морков.
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В същото време Германия и други дават еднаква субсидия за коли произведени в Германия/ЕС или в Китай при положение че Китай също не дава субсидия за вносни електромобили