Вдъхновението на художниците няма измерение, така е и при дизайнерите на автомобили –има много красиви, както и много лоши решения. Има автомобили, които трябва само да погледнете, за да разпознаете марката, дори и да не сте познавач. Това са коли, които се отличават още от самото си начало, задавайки тенденции, които много други модели в родословното дърво в крайна сметка следват.
Вземете например BMW и неговите бъбрековидни решетки. Те може да са се променили драстично през годините, но средностатистическият човек има този дизайн в съзнанието си, независимо дали го осъзнава или не. Думата емблематичен се използва прекалено много, но двойните бъбрековидни решетки на BMW са перфектен пример за емблематичен дизайн. Те са включени в този списък, подбран от Сarbuzz, заедно с още осем, които хората добре познават.
9 емблематични решения за автомобилния дизайн (ГАЛЕРИЯ):
Спойлери в днешно време са инсталирани на много модели – от обикновен автомобил до спортен. И ако автомобилният производител не го е предвидил, собствениците често сами променят колите си, избирайки от едва забележими елементи до най-видимите. Porsche беше първият автомобилен производител, който постави заден спойлер на шосейна кола и го нарече „Патешка опашка“ заради формата му. Това беше радикален дизайнерски елемент, който се появи на 911 Carrera RS 2.7 през 1972 г. и помогна да се направи колата мечтана, а на вторичния пазар с такъв спойлер се персонализират и други. Но „Патешка опашка“ винаги ще бъде най-асоциирана с 911 Carrera RS 2.7. Досега от време на време Porsche инсталира подобна опашка на специални издания, за да подчертае почитта към миналото и ексклузивността на модела.