fallback

Нов проблем за електромобилите – палят се сами след дъжд

В Щатите вече са регистрирани десетина инцидента след урагана Иън

Само няколко седмици след като ураганът Иън премина през Флорида, местните собственици на електрически автомобили са изправени пред неочакван проблем. Колите им започнали да се самозапалват по време на движение, като само за няколко дни са регистрирани повече от 10 такима инцидента.

Експерти вече разбраха какъв точно е проблемът - след проливните дъждове в акумулаторните отделения на електромобилите е попаднало голямо количество влага, което е причинило корозия по батериите. Колкото повече се окисляват те, толкова по-голяма е вероятността от пожар, който в някои случаи е предшестван от експлозия.

Проблемът е, че Флорида е вторият по големина пазар за електрически автомобили в цяла Америка. В този щат са регистрирани около 95 000 коли с нулеви вредни емисии, като все още не е известно колко от тях са били засегнати от урагана.

В края на лятото експерти от френската застрахователна компания AXA направиха проучване и установиха, че електрическите автомобили са много по-опасни за пътниците при сблъсък от колите с класически двигатели с вътрешно горене. Освен това отстраняването на последствията от авариите за електрическите автомобили се оказа значително по-скъпо.

fallback
  • #11
    Бай Тесла. ( преди 2 години )
    Тоя Пепи е го ли ритнаха вече по г...... а????
  • #10
    Гост ( преди 2 години )
    Честито теслари!Купете си парфюм с мирис на изгоряла Тесла.
  • #9
    До долния ( преди 2 години )
    Ти сериозен ли си? Виждал ли си батерия на Тесла? Батерията е с течно охлаждане и няма съприкосновение с въздуха. Ти да не мислиш че е с въздушно охлаждане?
  • #8
    Propov ( преди 2 години )
    Що за глупости плещите тук. Батерийте били херметизирани?! Е те тогава ела да видиш кво избухване ще пада МАСОВО. Батериите имат нужда от много ама много интензивно охлаждане. Как ще стане тая работа като ги херметизираш. Освен това на всички е ясно колко аматьорски и набързо проектират и произвеждат много от новоизлюпените марки. Та Мъск дето е месията в бизнеса няма отдел за контрол на качеството. Щото е наясно какви ще са резултатите. Аз в такъв коптор няма да си кача семейството.
  • #7
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Проблемът на електричките не е в технологията като цяло. Проблемът е, че батериите са и ще останат скъпи. Не вярвайте на простотиите, че ще поевтинеят драстично. Всички суровини поскъпват. Някои двойно за година... Та, с цел да произведат евтин и продаваем автомобил, много от нещата изобщо не се изпипват. Масовата електричка има куп проблеми с качеството на ел. системата като цяло и особено със софтуера, който едва ли не е някакъв изкуствен интелект, който ще управлява и ще се грижи за всичко..
  • #6
    До 1 и 3 ( преди 2 години )
    Нещо да коментирате за BYD Blade Battery? Как се пали, как гърми нещо да споделите?
  • #5
    TSLA ( преди 2 години )
    Да ям цианкалий всеки ден или да ми падне саксия на главата. Ясно е кое ГАРАНТИРА гушване на чемшира преждевременно. Ясно е на образованите, взимащи решения кое се пали по-често: ДВГ или Ел. Ясно от самолет. Когато фактите говорят и боговете мълчат. В резултат: пълна и необратима забрана на ДВГ в Еврозоната. Който го е много шубе, да кара коли с херметични батерии (Tesla). Принципно тарикат мъж не църка. Но тука не са мъжкари, а философстващи принцеси. И обиждат на "джендър", което си е проекция
  • #4
    До 3 ( преди 2 години )
    В главата си тотал щета дори без наводнение! Колите с ДВГ може да не запалят, но няма да ти застрашат живота, докато при електрокара е съвсем различно и можеш да изгориш, за да светиш, както често се случва с хора намиращи се в купето на тези самоходни факли, които често и избухват, което обрича всички вътре. Да, зная, че на такива, като теб подобни неща никога не могат да се случат. Вие сте брзсмъртни направо...
  • #3
    До първия ( преди 2 години )
    На това му се казва технически проблем и това е най-малкото което можеш да очакваш от наводнен автомобил. Повечето автомобили с двг след наводняване са си тотал щета дори без да се палят. Електромобилите поне имат някакъв шанс.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Вярно...невярно...как да разберем, като по-обща и неясна статия не може и да има? Коя марка? Батерията на повечето електромобили е херметично запечатана. Ако е проникнала вода, значи има дефект или някакъв пропуск при проектирането. Статията си е чиста дезинформация. Пак ли от *** я преписахте?
fallback
Последни