IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европейците все по-често се отказват от поръчани нови коли

Потребителите изчакват ситуацията да се стабилизира, преди да инвестират

Европейците все по-често отказват предварителни поръчки за нови автомобили. Явлението вече е масово, което изключително тревожи дилърите, съобщава германското издание Automobilwoche.


нови коли доставка


Според информация от дилърите на известни марки, предлагани на Стария континент, тези случаи се увеличат непрекъснато през последните години. Експертите смятат, че това се дължи на нестабилната икономическа ситуация и несигурните перспективи. И тъй като потребителите все още не могат да предвидят кога ситуацията ще се стабилизира, те предпочитат да отложат големите разходи.

Изданието цитира топ-мениджър от европейска група, която продава автомобили, според когото сега е много по-важно хората да спестяват пари, за да са сигурни, че със сигурност ще имат достатъчно за храна и жилище. Затова и потребителите се отказват от други големи покупки, сред които попадат и новите автомобили.

Това е проблем за европейските търговци, тъй като има шанс в обозримо бъдеще техните паркинги да се напълнят с автомобили, които няма кой да купи. Затова и продавачите са принудени да намаляват разходите, а също така в някои случаи и цените.

Европейският автомобилен пазар бележи спад вече 13 последователни месеца и едва през август тази година за първи път показа ръст, но той е минимален - едва 3,4%. Ако към отлива на купувачи прибавим и проблемите с логистиката, с коронавируса и войната в Украйна, която доведе до увеличение на цените на енергията и на намаляване на покупателната способност, се вижда, че европейската автомобилна индустрия е заплашена от сериозна криза.

Към момента Европа произвежда повече от 4 милиона автомобила на тримесечие, но е напълно реално тази бройка да падне под 3 милиона, сочи доклад на S&P Global Mobility, който е наречен „Зимата идва“. И според неговите автори, предстоящата зима ще бъде по-тежка за индустрията от миналата, което обещава още по-трудни времена за автомобилните производители.


0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    ДО 12 ( преди 1 година )
    MG4 е точно 28 460 Евро по оферта от представителство лично към мен! ID3 със подобни екстри, пробег и мощност е 39000 Евро, доставка Август 2023! Пак лична оферта към мен! Ти си гледай в гугъл колкото искаш!!! Аман от разбирачи по картинки! Аз поне съм съм карал всичко що е нов модел на MG в Германия и има обективно мнение за колите им!
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ми заради фв е врътката те злаиват представителствата с непродаваеми бракми за да отчитат продажби и да взимат парите на инвеститорите.
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Ми заради фв е врътката те злаиват представителствата с непродаваеми бракми за да отчитат продажби и да взимат парите на инвеститорите.
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Ти знаеш ли как се мести голямо производство?!? Това не е да си го преместиш от единия крачол в другия! Аман от конспиратори!
  • #13
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какви коли, какви 5 лв.? Масово големите западни фирми си местят бизнеса в Америка ил Азия заради цените в Европа и липсата на горива, ток, топло и т.н. Това беше целта на тези, които предизвикаха поредната война в Европа и я поддържат по всякакъв начин. Обезкървиха стария континент, вкараха какви ли не хора с тъмен цвят на кожата и друга религия за да предизвикат вътрешното унищожение на държавите. Като свършат парите за помощи, познайте какво ще се случи!
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Стига си ги хвалил тези китайци че и бъркаш. MG 4 е от 32 хил евро а не 28 и е с 350км пробег и 170 коня като цена-характеристики е близо до ИД3 с малката батерия който ФВ махнаха най-вероятно временно
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не само се отказват, но и връщат вече получени возила, прекратяват лизингите поради невъзможност да ги покриват. Шоурумовете в Германия са претъпкани от върнати коли. Паркингите им за продажба нямат място и спират вече колите по улиците около шоурума. Лятото бях на почивка в Италия и там е същото положение. Проблемът не са само колите, а това, че много бизнеси, магазини и фирми са хлопнали кепенците. И то в богатата северна Италия. Не ми се мисли какво е в южната част. Много по-зле със сигурност
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До До долния ( преди 1 година )
    Виж едни MG например, дето набират все повече скорост в Германия - плъгин хибриди и електрички, фул с екстри - на разумни цени и 7 години гаранция. Вярно, и за тях в момента се чака по 4-6 месеца, но е заради здравото търсене. MG 4 в базовата си версия е много прилично оборудвана кола за 28 000 евро, това са 10 000 Евра по-малко от ID 3 или Купра Борн в базовата им версия ....
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До До долния ( преди 1 година )
    Не съм на 100% съгласен.Предимството на китайците и до някъде корейците е,че колите предназначени за заскладяване са с много екстри-готово да задовли много клиенти.Евро марките заскладяват най-ниското нив и за всичко различно - чакаш!Надеждата им да продават повече на бизнесклиенти,веднага, а другите да си чакат!Преди месец бях на тест драйв на ID4 във Кюлн, огледах всичко налично което имаха.ID4 разбира се го няма,но всичко налично беше с ръчни скорости,текстилни седалки ...нищо което бих купил
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав. Точно това е предимството на китайците, че ще залеят пазара с налични автомобили, за които не е нужно да чакаш, а можеш да купиш веднага от магазина, като на всичко отгоре са на много по-добри цени и са с по-добри технически характеристики. А вече китайците не са това, което бяха. За дизайнер дори на евтините си модели наемат хора които са правили дизайна на ferrari, lamborghini и други велики марки, а на тестовете безопасност показват по-добри от средните резултати.