Животът на концептуалния автомобил е обикновено само един ярък, но кратък момент. Показани под ентусиазираните погледи на публиката и светкавиците на фотоапарати, най-смелите фантазии на дизайнерите и инженерите често напускат сцената завинаги, отстъпвайки място на следващите суперзвезди. В най-добрия случай попадат в музеи.
Често концепциите изобщо не са коли, а кухи макети, неспособни да се движат. И за тях създателите им не съжаляват особено. Други обаче имат по-голям късмет – това са напълно годни за движение превозни средства с пълноценно техническо оборудване (понякога много добро). И такива коли са ценни за хора, които ги купуват за собствените си колекции. За да се грижат за тях и най-важното - да се возят, като бъдат уникални. За такива случаи става въпрос в следващите редове.
Луди концепции, попаднали в частни ръце (ГАЛЕРИЯ):
Подобна е историята и на този хечбек, който дебютира в Женева през 1976 г. И корпусът тук също е дело на италианско студио, макар и малко по-малко известно - Carrozzeria Coggiola. В основата на концептуалната Honda Lady е техниката на обикновен градски Honda Civic, сам по себе си много успешен.
Задачата на изложбеното копие е проста и важна - да демонстрира на Европа, че японските автомобили могат да бъдат не само рационални, но и модерни. Дори желани. Оттук и необичайният клиновиден профил, дървената вътрешна облицовка и такива малки неща като специална кука за чанти и отделно огледало за грим срещу предния пътник. Lady!