Пазарът на нови автомобили в България продължава да забавя темпото: след 3222 регистрации през юли и 2892 през август, през обичайно силния септември новите коли у нас са едва 2420, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Свиването е причинено преди всичко от недостига на складови наличности - за почти всички модели чакането е вече между 6 и 12 месеца, а за някои - и над година.
След слабия старт в началото на годината Duster навакса изоставането и си остава единственият конкурент на Corolla за първото място у нас
Три месеца преди края на 2022 вече изглежда почти сигурно, че Toyota ще завърши годината като марка номер 1 в България. През септември японската марка е увеличила аванса си пред Renault с още 147 автомобила и той вече е почти 700 бройки (3168 за Toyota и 2476 за Renault). В шестицата са още Dacia (2335), Volkswagen (1920), Skoda (1824) и Kia (1611).
Доста по-оспорвана е битката за първото място при отделните модели, където авансът на Toyota пред Dacia съвсем не е недостижим (вижте галерията под статията). От проблеми с доставките обаче вече страдат абсолютно всички. Най-продаваният нов модел през месец септември е Citroen C3, но със скромните 60 бройки, а още само три други автомобила надхвърлят границата от 50 регистрации (Corolla, Dacia Jogger и Skoda Octavia).
Недостигът на автомобили се отразява и на реекспорта, или поне на официалния реекспорт (при който колите се регистрират у нас и след това се отписват). По този показател от началото на годината лидер е Citroen (171 коли с прекратена регистрация), пред Skoda, Renault, Kia, Ford и Toyota. Любопитно е, че Nissan, който дълги години бе с най-много отписани автомобили, сега отчита една-единствена дерегистрация.
50-те най-продавани нови коли в България (ГАЛЕРИЯ):