Големите градове с натоварен трафик създават и големи грижи на шофьорите. В тази връзка Renault Group чрез подразделението Mobilize представи на дигитална премиера два модела на електрически градски автомобил - Duo и Bento, на които се възлагат огромни надежди, че до 2030 г. ще правят около 20% от оборота на компанията.
Новосъздаденото Mobilize е предназначено да се занимава само със споделени автомобили и услуги за споделено пътуване, което дава ясен знак, че Renault Group гледа на мобилността в градовете по друг начин. А той е, че в бъдеще ще има все по-малко собствени автомобили и ще се залага на споделените. Особено от младите хора, за които личните коли сякаш не са толкова желани.
Първият сериен Mobilize Duo е духовен наследник на Twizy, докато Bento е негов брат, фокусиран върху товарите за професионални клиенти и ще бъдат показани за пръв път пред публика след седмица, когато започва автосалонът в Париж. Duo ще се появи по пътищата до края на 2023 г. и няма да се продава, а само наема. Bento ще бъде достъпен за професионални клиенти под формата на по-дългосрочен лизинг от 2024 г.
По отношение на стила Mobilize Duo изглежда като еволюция на Renault Twizy със сходни пропорции - тънки LED светлини, изпъкнали брони и врати тип ножица. Дизайнерите са вдъхновени от света на видеоигрите, добавяйки на микроколата атмосфера от 80-те и 90-те години.
Електромобилите са базирани на тръбна рамка и имат небоядисани пластмасови панели на каросерията. Duo е с размери 2,43 м дължина, 1,30 м ширина и 1,46 м височина, което го прави малко по-дълъг и по-широк, но точно толкова висок като Twizy. Bento е още по-дълъг и по-висок поради добавянето на товарна част. Mobilize казва, че 50 процента от електромобилите са направени от рециклирани материали, докато 95 процента от тях ще могат да се рециклират.
Вътре има табло с малък цифров инструментален панел, вграден високоговорител, USB-C слот и докинг станция за смартфон. За разлика от Twizy, купето е изцяло затворено с големи стъклени повърхности на вратата. Duo има две седалки, подредени в схема 1+1, докато Bento е едноместен с товарен отсек от 700 л отзад. И двете версии имат отделения за съхранение отстрани на предната седалка. Mobilize също има планове за специално преобразуване за хора с намалена подвижност.
Mobilize Duo е оборудван с един електрически мотор, задвижващ задните колела. Ще се предлага в два варианта - с максимална скорост 45 км/ч за тези без книжка (от 14 години) и един с максимална скорост 80 км/ч за възрастни шофьори. От Mobilize не разкриха изходната мощност или каквито и да е данни за производителността, но казаха, че и двете версии ще предлагат „бързо ускорение“. Батерия с неизвестен капацитет осигурява пробег от 140 км.
Още снимки на двата мини-електромобила - вижте в галерията:
Софтуерът на Duo и Bento може да бъде надграждан дистанционно, като активира или деактивира функции според предпочитанията на клиента. В този контекст Duo се предлага и с безключов достъп и запалване чрез смартфона на потребителя.