IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Duo и Bento - бъдещето на споделените коли

Двата мини-електромобила са разработка на Renault

Големите градове с натоварен трафик създават и големи грижи на шофьорите. В тази връзка Renault Group чрез подразделението Mobilize представи на дигитална премиера два модела на електрически градски автомобил - Duo и Bento, на които се възлагат огромни надежди, че до 2030 г. ще правят около 20% от оборота на компанията.

 

2023-Mobilize-Duo-8s.jpg

 

Новосъздаденото Mobilize е предназначено да се занимава само със споделени автомобили и услуги за споделено пътуване, което дава ясен знак, че Renault Group гледа на мобилността в градовете по друг начин. А той е, че в бъдеще ще има все по-малко собствени автомобили и ще се залага на споделените. Особено от младите хора, за които личните коли сякаш не са толкова желани.

Първият сериен Mobilize Duo е духовен наследник на Twizy, докато Bento е негов брат, фокусиран върху товарите за професионални клиенти и ще бъдат показани за пръв път пред публика след седмица, когато започва автосалонът в Париж. Duo ще се появи по пътищата до края на 2023 г. и няма да се продава, а само наема. Bento ще бъде достъпен за професионални клиенти под формата на по-дългосрочен лизинг от 2024 г.

 

2023-Mobilize-Bento-4s.jpg

 

По отношение на стила Mobilize Duo изглежда като еволюция на Renault Twizy със сходни пропорции - тънки LED светлини, изпъкнали брони и врати тип ножица. Дизайнерите са вдъхновени от света на видеоигрите, добавяйки на микроколата атмосфера от 80-те и 90-те години.

Електромобилите са базирани на тръбна рамка и имат небоядисани пластмасови панели на каросерията. Duo е с размери 2,43 м дължина, 1,30 м ширина и 1,46 м височина, което го прави малко по-дълъг и по-широк, но точно толкова висок като Twizy. Bento е още по-дълъг и по-висок поради добавянето на товарна част. Mobilize казва, че 50 процента от електромобилите са направени от рециклирани материали, докато 95 процента от тях ще могат да се рециклират.

 

2023-Mobilize-Duo-10.jpg

 

Вътре има табло с малък цифров инструментален панел, вграден високоговорител, USB-C слот и докинг станция за смартфон. За разлика от Twizy, купето е изцяло затворено с големи стъклени повърхности на вратата. Duo има две седалки, подредени в схема 1+1, докато Bento е едноместен с товарен отсек от 700 л отзад. И двете версии имат отделения за съхранение отстрани на предната седалка. Mobilize също има планове за специално преобразуване за хора с намалена подвижност.

Mobilize Duo е оборудван с един електрически мотор, задвижващ задните колела. Ще се предлага в два варианта - с максимална скорост 45 км/ч за тези без книжка (от 14 години) и един с максимална скорост 80 км/ч за възрастни шофьори. От Mobilize не разкриха изходната мощност или каквито и да е данни за производителността, но казаха, че и двете версии ще предлагат „бързо ускорение“. Батерия с неизвестен капацитет осигурява пробег от 140 км.


Още снимки на двата мини-електромобила - вижте в галерията:


 

Софтуерът на Duo и Bento може да бъде надграждан дистанционно, като активира или деактивира функции според предпочитанията на клиента. В този контекст Duo се предлага и с безключов достъп и запалване чрез смартфона на потребителя.

 

0 от 500