Концептуалният автомобил не е само смел поглед в бъдещето, безкомпромисни решения и ентусиазъм. Понякога е и пропусната възможност. А когато става въпрос за суперавтомобили нещата са и по-сериозни.
И ако началото е концепцията и повече обещания и мечти, следва конвейр и производство. Но не винаги нещата стават такива, каквито им се е искало на идеолозите, конструкторите и производителите. И вместо триумф на пазара, тези обещаващи суперколи събират прах в музеи или частни колекции. Или изчезват напълно в неизвестна посока. Изданието motor.ru направи преглед на суперколи, които биха направили света на автомобилите по-интересен и разнообразен. Но са се провалили.
Провалените суперколи (ГАЛЕРИЯ):
През 1997 г. на салона в Токио Volkswagen представя първата си концепция за спортен автомобил - ярко жълт W12 Syncro (известен също като W12 Syncro Coupе) с 5,6-литров W12 двигател с мощност 420 к.с. със задвижване на четирите колела. В Женева през 1998 г. е представен W12 Roadster с червен цвят на каросерията и задвижване на задните колела, следва и Volkswagen W12 Nardo Concept (отново с дебют в Токио през 2001 г.).
Двигателят е с мощност 600 к.с и 621 Nm и ускорява до 100 км/ч за около 3,5 секунди и има максимална скорост от 357 км/ч с тегло 1200 кг. На 23 февруари 2002 г. матово черен Nardo със златни джанти чупи световни рекорди на писта, като за един ден измина 7740,576 км със средна скорост от 322,891 км/ч. Но всичко това остава в историята, не и на пазара.