fallback

Над 500 000 шофьори хванати с частни камери за превишена скорост

Във Франция това се прави от 2018-а, глобите за миналата година са 76 млн. евро

Над половин милион шофьори във Франция са глобени заради превишена скорост през изминалата година само от частни автомобили с камери, информира The Connexion. А общите глоби за тези нарушители са 76 милиона евро.

 

 

Франция има утвърдена репутация на страна със строг контрол, когато става въпрос за превишена скорост. И през 2018 г. внедри частни автомобили с камери, управлявани не от правоприлагащите органи, а от външни лица. Самите коли са държавна собственост, но водачите са наети от частна компания. Използването им постепенно се разпространи и през 2021 г. тези анонимни „контрольори“ заловиха над 500 хил. шофьори в нарушение. Такива коли има в осем региона, но ще бъдат въведени в цяла Франция до края на следващата година.

Частните автомобили с камери не се управляват от полицейски служители. Те не са маркирани и изглеждат като останалите, но могат да заснемат нарушители както спрели, така и в движение. Целта е да се освободи време на полицията, която да се съсредоточи върху други пътни нарушения, като шофиране в нетрезво състояние.

Частните коли са проверили 6 650 000 превозни средства през 2021 г., показват нови данни на агенцията за пътна безопасност Sécurité routière. Това е голям брой, но е само 10 процента от общите наложени глоби за превишена скорост.

 

 

Около 96% от всички проверки са на пътища с ограничения на скоростта 80 км/ч или 90 км/ч. Това означава, че една от всеки 13 проверени коли е в нарушение, като процентът е спаднал от 8,8% на 7,5% между първото и последното тримесечие на 2021-а. Разкритите 500 000 нарушения са 38% от общия брой, регистрирани във Франция както от частни, така и от полицейски коли с камери за скорост. През 2020 г. „частните“ са били 9% от общите. 77 000 нарушения са по пътища с ограничение на скоростта от 110 км/ч или 130 км/ч.

Частните коли помагат на Sécurité routière да наблюдава безопасността по френските пътища, като предоставят данни за номерата на колите, средните скорости, риска от превишена скорост и др. В доклад, публикуван чрез radars-auto.com, Sécurité routière заяви, че средните скорости са спаднали с 3,3% през 2021 г. в сравнение с 2020-а и са под официалните ограничения. Например по пътищата със скорост 70 км/ч средната скорост е била 67,2 км/ч, докато по пътищата с 80 км/ч е била 68,3 км/ч, а по такива с 90 км/ч е била 78 км/ч.

 

 

Навлизането на частни компании в сферата на правоприлагането отдавна е спорна тема, особено когато става дума за пари. В този случай The Connexion обяснява, че на шофьорите и компаниите не се плаща въз основа на издадени глоби, а на изминати километри и те имат специфичен лимит. Обикновено шофират по шест часа на ден, всеки има маршрут, който трябва да следва, и от него се изисква да поддържа нормална скорост. Водачите на тези автомобили могат да отнесат солидна глоба, ако те бъдат хванати да ускоряват или забавят умишлено, за да предизвикват други шофьори. 

Колите с камери са ограничени до максимум „заработени“ 194 000 евро глоби на автомобил за една година. В момента се използват 450 в цялата страна, което означава, че френското правителство позволява до 87,3 милиона евро годишни глоби за превишена скорост да бъдат генерирани от частни компании. 

 

 

fallback
  • #17
    сеш се ( преди 5 месеца )
    Според мен неудачниците от дачия ще кажат, че именно за да не се позволява развиването на висока скорост и по този начин да се намалят тези злополуки - затова произвеждат колите си с 1.0 двигателче . . . като превантивна мярка
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Което ме изненада в Германия е размера на глобата, 10 за шофиране със 108км/ч в участък с ограничение 100. Честно казано очаквах повече. Франция съм я кръстосвал няколко пъти и глоби не са ми идвали
  • #15
    Бай Иван ( преди 1 година )
    Нека оправят първо пътищата, така като са във франция, после да мислим за санкции. В столицата все още няма цялостно завършено околовръстно, от люлин до бояна може да ти отнеме над час придвижването а е 6-7 километра, смехория.
  • #14
    До#12 ( преди 1 година )
    По-скоро знаците трябва да са по-логични и да се подържат. На места изобщо няма или не се виждат от храсти, а на места има забравени знаци след ремонти с ъпсурдни ограничения. След това вече, ще съм съгласен да ме следят навсякъде.
  • #13
    Грапавия ( преди 1 година )
    Така се прави! Слагаш камери. При тях няма ваши, няма наши !Е нашия минир се
  • #12
    Георги ( преди 1 година )
    Аз мисля,че първо пътищата трябва да са перфектни и после да мислим за глоби и данъци.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Нали сте чували за частните съдебни изпълнители. Тези са нещо подобно. На процент от глобите са и в техен интерес е да глобяват колкото се може повече хора, за да могат да печелят повече. Нещо, като болниците ни търговски дружества, които не лекуват, а гледат да те поддържат болен, защото печелят не от здрави, а от болни. Та в случая си представете тези тарикати се движат на път с ограничение 90 с 80 км/ч. Всички ще са ядосани и ще изпреварват. Никой обаче не изпреварва с разлика 10 км/ч.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    В Германия също ги има. Полицаите настрйват радарите, ако си с над 10 км/ч, а тези частните ги настройват точно. Глобиха ме преди време за превишение 3 км/ч. Глобата беше 15 евро и към глобата бяха сложили допълнителни 17 евро обработка на документи. Живи обирджии. Ето това е държавен рекет.
  • #9
    Nightwatch ( преди 1 година )
    Интересно, че снимките, които са ползвали в статията са от Австралия, а в нея се говори за Франция. Иначе напълно одобрявам ползването на коли без обозначения. Само така ще спрем да се държим като в Близкия, Среден и Далечен Изток
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Обичам правилата и ограниченията, но какъв е смисъла понякога да имаш кола с 8 цилиндъра, като не можеш да вдигнеш 200
fallback
Последни