Всяка кола остарява, но преди да се превърне в Opel, се превръща в торба за прах. Никакви прахосмукачки и смяна на филтри за купето не помагат - салонът смърди непоносимо на прах, причинявайки парене в носа и неприятни въпроси от пътниците. Как да решим проблема, ви разказваме сега.
Есента е времето на затворени прозорци, така че комфортът в колата зависи пряко от нейната чистота. Ясно е, че нищо не може да замени редовното чистене с прахосмукачка, но понякога тези процедури не са достатъчни. Тогава шофьорите си спомнят за филтъра на купето, който иначе рядко се сменя.
Следва демонтаж на жабката, изтръскване на килограм мръсотия, в която е скрит самият филтърен елемент, поставянето на нов и вакуумирането на въздуховода. с други думи неприятна процедура, но остава въпросът: Дори и след смяната на филтъра на купето можете ли да дишате спокойно?
Има стари коли, които дори и след детайлно почистване и смяна на въздушния филтър за салона продължават да миришат на прах: никаква химия, „коледни елхи“ и други ароматизатори не могат да преодолеят натрупваната с времето миризма на прах.
Това, което трябва да направите след като сте почистили колата и сте сменили филтъра е да премахнете декоративния панел на централната конзола, който крие селектора на скоростите. Пред вас ще се отвори цял склад от прах, отломки и други следи от мръсотия, която е наслагвана там с годините.
Цялостното почистване с прахосмукачка на тази скрита ниша, последвано от „мокро почистване“, ще доведе до значително подобряване на атмосферата в купето. И също така - към тази процедура трябва да се добави и почистване на двигателя и по-конкретно местата откъдето влиза въздуха в купето. Те вероятно също са запушени с отломки и прах.
Струва си да погледнете и под таблото, но още нещо много важно е да демонтирате и седалките - не само че е невъзможно да почистите под тях без разглобяване, но и самите столове се нуждаят от цялостно почистване. Чак тогава вашата стара кола ще спре да мирише на прах и ще можете спокойно да се наслаждавате на пътуванията си.