По-рано тази година Aston Martin отхвърли предложението на китайския автомобилен производител Geely и на фонда InvestIndustrial за капиталова инвестиция, заявявайки, че „няма основа за по-нататъшни дискусии“. По това време 109-годишната марка за спортни автомобили твърдеше, че предложената сделка не е „атрактивна опция за финансиране или възможност за създаване на стойност за съществуващите акционери“.
Сигурно обаче е имало допълнителни дискусии, защото ситуацията се е обърнала на 180 градуса. Сега Geely официално съобщи, че е постигнато споразумение с базираната в Gaydon марка. Най-голямата частна автомобилна технологична група в Китай ще купи 7,6% от британския производител, като сумата не се съобщава.
Geely се присъединява към Фонда за публични инвестиции на Саудитска Арабия, който има 16,7% дял в Aston Martin и Yew Tree – консорциумът, ръководен от Лорънс Строл, с 18,3% дял. Освен това Mercedes има 9,7% от британския производител на луксозни и спортни коли
Новият акционер контролира огромно разнообразие от автомобилни производители, включително Volvo, Lotus, Polestar, Proton и London Electric Vehicle Company (LEVC), както и нови марки като Lynk & Co, Zeekr и Geometry. Също така си струва да се отбележи, че основателят и председателят на Geely - Ли Шуфу има дял от 9,7% в Mercedes-Benz Group чрез компанията Tenaciou3 Prospect Investment Limited.
Свързването между Geely и Aston Martin идва само няколко месеца, след като британската марка разкри актуализирано лого и ново мото - "Intensity. Driven", за да върви заедно със своето "стратегическо препозициониране". Първият му електрически модел е планиран да пристигне през 2025 г., а всички продукти ще бъдат електрифицирани до 2026 г.
Преди това да се случи, Valhalla, която трябва да се появи през 2024 г., ще бъде първият plug-in хибриден модел на фирмата. Известен като Vanquish суперавтомобил от "начално ниво" е предвиден за 2025 г. с AMG V8 вместо първоначално планирания британски V6.