fallback

Системата за аварийно спиране се оказа безполезна при по-висока скорост

Експеримент показва, че тази функция отказва точно там, където би била най-полезна (ВИДЕО)

Повечето нови превозни средства, продавани в наши дни на основен пазар като САЩ, са оборудвани стандартно със система за автоматично аварийно спиране (AEB). Всъщност 20 големи производители на автомобили, представляващи над 99% от американския автомобилен пазар, се съгласиха да включат AEB в основното оборудване на своите модели от септември 2022 г.

Самата технология използва радар, камери или LiDAR за забелязване на опасни ситуации на пътя, като значително намалява сблъсъците отзад. Американската автомобилна асоциация (AAA) обаче поиска да разбере как тези системи работят при сценарии с по-висока скорост, където може да са най-полезни. Оказва се, че технологията функционира само при най-елементарните ситуации на пътя.

AAA тества с по-висока скорост системите в четири превозни средства - Ford, Honda, Chevrolet и Toyota, за да види дали могат да предотвратят сблъсък отзад, когато е вероятно да причини повече щети, и също така проведе тестове, за да определи дали AEB системите биха могли да предотвратят катастрофа на T-образно кръстовище.

Организацията тества системите в два сценария , като превозните средства, преминаващи направо през кръстовището, се натъкват на пресичащо пътя им превозно средство и когато завиващото наляво превозно средство се движи по пътя на насрещно идващия автомобил. Това са най-смъртоносните видове злополуки в Америка и представляват 39,2% от общите смъртни случаи при катастрофи с участието на две пътнически превозни средства, по време на които ударното превозно средство не е напуснало пътното платно.

Резултатите определено са разочароващи. При скорост от 30 мили в час (48 км/ч) системата AEB предотврати 17 от 20 сблъсъка, което прави 85%. В случаите, в които все пак се стигна до удар, скоростта беше снижена с 86%. При 40 мили в час (65 км/ч) обаче системата предотврати само 6 от общо 20 опита, което прави 30%. А скоростта при удара беше намалена с 62%.

И в двата варианта на тестовете на Т-образно кръстовище AEB не успя да предупреди водача, да намали скоростта на превозното средство и да избегне катастрофата. Затова и от AAA препоръчаха на производителите на автомобили да положат повече усилия за проектиране на системите, за да може те да се справят по-добри при катастрофи. В същото време шофьорите трябва да бъдат наясно с ограниченията на техните превозни средства и да не разчитат, че подобни системи сами ще ги спасят от инцидент.

fallback
  • #6
    младен ( преди 2 години )
    Начи...с тия системи, за някой съм съгласен помагат, ама други просто карат Ората да си мислят че стават безсмъртни качвайки се да карат, т.е. по-зле става.
  • #5
    До 1 ( преди 2 години )
    Тойота, Хонда са винаги начело на всички класации за здравина и надеждност. Продават по-скъпо от Фолксваген в Щатите , и продават много повече. Това трябва да ти говори колко безполезно е мнението ти.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Хаха, е то си малко умствено ограничен, но няма проблем. Не виждащ ли ,че се използват макети и се блъскат в макети,а не в истински коли?
  • #3
    ьаьаьа ( преди 2 години )
    Е кой ще направи тест на Тесла , Мерцедес и БМВ, те са много скъпи за блъскане. Да не са луди да ги чупят. Те са за продан.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    То да е само тя, ами те повечето може сработят, но няма да имат очаквания резултат. ЕСП примерно може да удържи колата, до към 80, оттам става безсилна срещу физиката.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Ford, Honda, Chevrolet и Toyota - Нормално да получат такива резултати с такива марки. Може да са най-масовите там, но също така са и най-евтините и най-некачествените. Резултатите щяха да са съвсем други, ако бяха използвали Тесла, Мерцедес и БМВ.
fallback
Последни