fallback

Системата за аварийно спиране се оказа безполезна при по-висока скорост

Експеримент показва, че тази функция отказва точно там, където би била най-полезна (ВИДЕО)

Повечето нови превозни средства, продавани в наши дни на основен пазар като САЩ, са оборудвани стандартно със система за автоматично аварийно спиране (AEB). Всъщност 20 големи производители на автомобили, представляващи над 99% от американския автомобилен пазар, се съгласиха да включат AEB в основното оборудване на своите модели от септември 2022 г.

Самата технология използва радар, камери или LiDAR за забелязване на опасни ситуации на пътя, като значително намалява сблъсъците отзад. Американската автомобилна асоциация (AAA) обаче поиска да разбере как тези системи работят при сценарии с по-висока скорост, където може да са най-полезни. Оказва се, че технологията функционира само при най-елементарните ситуации на пътя.

AAA тества с по-висока скорост системите в четири превозни средства - Ford, Honda, Chevrolet и Toyota, за да види дали могат да предотвратят сблъсък отзад, когато е вероятно да причини повече щети, и също така проведе тестове, за да определи дали AEB системите биха могли да предотвратят катастрофа на T-образно кръстовище.

Организацията тества системите в два сценария , като превозните средства, преминаващи направо през кръстовището, се натъкват на пресичащо пътя им превозно средство и когато завиващото наляво превозно средство се движи по пътя на насрещно идващия автомобил. Това са най-смъртоносните видове злополуки в Америка и представляват 39,2% от общите смъртни случаи при катастрофи с участието на две пътнически превозни средства, по време на които ударното превозно средство не е напуснало пътното платно.

Резултатите определено са разочароващи. При скорост от 30 мили в час (48 км/ч) системата AEB предотврати 17 от 20 сблъсъка, което прави 85%. В случаите, в които все пак се стигна до удар, скоростта беше снижена с 86%. При 40 мили в час (65 км/ч) обаче системата предотврати само 6 от общо 20 опита, което прави 30%. А скоростта при удара беше намалена с 62%.

И в двата варианта на тестовете на Т-образно кръстовище AEB не успя да предупреди водача, да намали скоростта на превозното средство и да избегне катастрофата. Затова и от AAA препоръчаха на производителите на автомобили да положат повече усилия за проектиране на системите, за да може те да се справят по-добри при катастрофи. В същото време шофьорите трябва да бъдат наясно с ограниченията на техните превозни средства и да не разчитат, че подобни системи сами ще ги спасят от инцидент.

fallback
  • #16
    Фтс до 15 ( преди 2 години )
    И кво му е страхотното? Че се отпускаш, свикваш да блееш и един ден натрисаш някой щот си блял. Като искаш да си почиваш докато караш хващаш влака, стига цапахте, лигльовци
  • #15
    Г.Д. ( преди 2 години )
    Системата си е много добра и си работи,НО това е подпомагаща система по мое мнение. Никога няма да й имам 100% доверие. Въпреки че миналия месец пътувах на дълго и адаптивния круиз контрол е страхотно нещо,адски много помага,но както казах винаги шофьора трябва да внимава.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    От 30-40 години на автомобилните производители им се изисква да внедряват дадени подобрения, но никой не следи дали работят и затова се монтира което е най евтино
  • #13
    Николай ( преди 2 години )
    До специалиста 1 , Поршето БМВ и Мерцедес знаеш ли колко катастрофи направиха в Германия , че набиват спирачки без да има нищо както си караш със 180 км , също от ленд Роувърите имаше подобен случай . Япония за разлика от зелките европейски , знае как да прави машини, не забравяй , че шинканзен влаковете имат самоубийства на хора , но не и собствени аварии и закъснения
  • #12
    До 11 ( преди 2 години )
    Също така забравяш, че автопилота на тесла направи няколко масови прегазвания в различни точки на планетата!!! Ама кактони да е....
  • #11
    До 9 ( преди 2 години )
    Разбира се че и тесла блъска патрулки и пожарни, когато са спрени по средата на платното на магистралата. Но пропускаш факта, че ги блъска със 130 км в час, а при по ниски скорости няма катастрофи, за разлика от тестовете в статията, при които започват да стават инциденти при два пъти по-ниска скорост. Също така забравяш, че автопилота на тесла е единственият който може да при мене самостоятелно през т-образно кръстовище и въобще всякакво кръстовище, за да стигне до адрес.
  • #10
    реплика ( преди 2 години )
    В щатите нови европеески коли се карат само то най богатите
  • #9
    реплика ( преди 2 години )
    Трябваше да покажат и тест с Тесла. Да се посмеем малко
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Нема пауър процесора! По дефолт системата следи всичко до 60тина км/ч и е състояние да предотврати или допусне сблъсък с много по-ниска скорост. Съответно рязко се покачва шансът за преживяване на катастрофа. С по-висока скорост започва да следи само движещи се обекти. И съответно реагира много късно на сблъсък. Ако колата пред вас забавя, няма проблеми, но ако има спряла кола някъде отпред системата ще я засече прекалено късно, ако е с над 60.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази система е АСИСТЕНТ, а не автопилот. Както виждаме, дори когато не предотврати катастрофа, все пак е намалила значително скоростта, което не е малко. А при тест на Т образно кръстовище много зависи от ситуацията ако си на 10-тина метра когато ти се изпречи друга кола, а ти трябват 15 м за да спреш и господ не може да ти помогне. Системата може когато види препятствието достатъчно рано.
fallback
Последни