IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault Scenic - един миниван, който постепенно се превръща в SUV

Моделът се завръща, за да си вземе обратно короната за практичност

Започваме с уговорката, че тази история включва спекулативни изображения на предстоящия Renault Scenic, създадени от Жан Франсоа за Carscoops, които не са свързани, нито са одобрени от Renault. Но това е цялата информация, която имаме за Scenic от пето поколение.


Renault Scenic


Глобалното господство на SUV-тата почти унищожи компактните MPV автомобили и надеждите ни за нов Scenic все повече избледняваха , Renault обаче доказа, че грешим. Концепцията Scenic Vision, представена миналата пролет като предварителен преглед на предстоящ сериен модел, идващ през 2024 г., вдъхна нов живот на някога популярния модел. Така събрахме цялата информация, която имаме за Scenic от пето поколение, заедно с няколко спекулативни изображения, които вероятно са много близки до реалността.

След последния Scenic, който не успя да се пребори със SUV-вълната, футуристичната концепция показва пътя на бъдещето с различен подход към стила. За първи път от 1996 г. насам, Scenic ще изостави традиционния MPV силует на своите предшественици, залагайки на правилната (към днешна дата) кросоувър позиция.

Жил Видал, шеф на дизайна на Renault, разкри, че стилът на Vision Scenic Concept ще се развива, но той е 90 процента готов за производство. Сред характеристиките, които няма да стигнат до производство, най-вероятно са фантастичната LED графика, прозорците без рамки и вратите, отварящи се обратно на движението. Що се отнася до научно-фантастичните 21-цолови джанти, те може да се материализират, тъй като дизайнерският отдел на Renault доказа своята смелост, като даде още на модела от четвърто поколение 20-цолови джанти и това през 2016 г.

Както можете да видите в ексклузивното изображение, направено от Carscoops, Scenic ще изглежда като SUV. Въпреки смекчените детайли се очаква моделът да запази няколко открояващи се характеристики. Двуцветна боя, псевдорадиаторна решетка, свързваща фаровете LED лента, отчетлива повърхност на профила и фина пластмасова облицовка около калниците създават елегантно, но настоятелно присъствие на пътя.

Отвътре се очаква дигиталният кокпит „OpenR“ да бъде споделен или с други думи да е идентичен с този на Megane E-Tech и Austral. Последният включва 12.3-инчов цифров инструментален панел и вертикално ориентиран 12-инчов сензорен екран за информационно-развлекателната система с Android. Верен на наследството на своите предшественици, новият Scenic ще има нов фокус върху практичността, с много отделения за съхранение, просторен салон и удобни за семейството функции.


Renault Scenic


За съжаление на по-големите семейства, триредовият седемместен Grand Scenic няма да доживее да види друго поколение, но обикновеният петместен Scenic ще предложи щедро място за краката и главите на пътниците отзад, благодарение на интелигентната си нова опаковка.

Що се отнася до силовия тракт, то Vision Scenic Concept представи задвижването H2-Tech, комбиниращо монтиран отпред електрически мотор, произвеждащ 215 к.с., водородна горивна клетка с удължаващ пробег, генерираща 21 к.с. и 40 kWh батерия, което води до автономен пробег от 800 км. Тази нетрадиционна хибридна конфигурация обаче не е готова за серийно производство, като представители на Renault признаха, че серийният модел ще получи по-конвенционално електрическо задвижване.

Това означава, че петото поколение Scenic ще получи приставка към моделното си обозначение E-Tech, като член на нарастващата гама електромобили на Renault. Очаквано, той ще се базира на архитектурата CMF-EV, която е в основата на Megane E-Tech и Nissan Ariya . Според последните доклади, Scenic E-Tech ще се предлага както с предно предаване, така и с AWD система, с един или с два електрически мотора.

Къде обаче се вписва Scenic E-Tech в гамата на Renault? Ако Scenic E-Tech запази отпечатъка на концепцията, той ще бъде дълъг 4 490 мм. Тази цифра го позиционира ясно над Megane E-Tech, който е дълъг 4 199 мм и малко под хибрида Austral. Той също така ще бъде по-висок от Megane, което ще позволи по-просторен интериор.

А що се отнася до конкурентните електромобили, които вече се предлагат на пазара, Scenic E-Tech ще бъде поставен срещу VW ID.4 , Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6 . Въпреки че е по-къс от всички тях, той ще бъде едно от най-ориентираните към семейството предложения в сегмента, оправдавайки името и историята си.

Пазарното лансиране на Renault Scenic E-Tech е планирано за 2024 година, което означава, че камуфлажните прототипи на серийната версия може да видят бял свят още през следващата година. Ще продължим да ви държим в течение за всички новини относно минивана, който постепенно се превръща в SUV.


0 от 500