Renault спира производството на един от най-популярните модели в историята си – Megane, като това се отнася за варианта с двигатели с вътрешно горене, който се задържа на конвейера 27 години и смени 4 поколения.
Последната генерация беше представена на автосалона във Франкфурт през 2015 г. и излезе на пазара през следващото лято. Тя се предлагаше като хечбек с 5 врати, седани и комби, и се произвеждаше в Испания и Турция. На основата на Megane беше създаден и последния мощен, спортен автомобил на RenaultSport (RS), преди подразделението да се превърне в Alpine. Именно Megane RS през 2019 г. стана най-бързият автомобил с предно предаване на „Нюрбургринг“.
В световен мащаб Megane допринесе сериозно за увеличението на продажбите на Renault. Най-силната година на модела е 2004 г., когато от него са реализирани 465 778 единици. При последното поколение върхът беше през 2017 г. - 168 000 бройки, докато през 2021 г. те бяха малко над 70 000.
Наследникът на Mégane е хечбек с подобна концепция, който обаче наподобява до известна степен SUV. Renault Mégane E-Tech е изграден на същата CMF-EV платформа като новия Ariya на партньора в Алианса – Nissan. През 2024 г. французите ще пуснат и технически почти идентичен SUV, за който ще бъде възстановено името Scenic.
След спирането на Megane основната роля в C-сегмента на моделите с ДВГ на Renault ще се изпълнява от Captur. Компанията ще продължи да предлага по-малкото като размери Clio, както и купе-кросоувъра Arkana. А мястото на Megane на конвейера в Паленсия (Испания) ще бъде заето от хибридният кросоувър Austral, който е с по-големи размери и трябва да се конкурира с Toyota RAV4.