fallback

Renault Clio на старо: Плюсове и минуси

Хечбекът от трето поколение е капризна кола с просторен интериор, малък багажник и енергоемко шаси

Clio е субкомпактен автомобил, който се характеризира с дискретен, непретенциозен дизайн. Трябва да знаете обаче, че сравнително комфортния интериор е много различен в зависимост от нивото на екипировка. В зависимост от конфигурацията може да бъде облицован с твърда или мека пластмаса.

Задните седалки на хечбека лесно побират двама, при това ръстови пасажера. Но багажникът побира само 288 литра. Такива автомобили изобилстват на пазара на употребявани коли у нас, като най-оптималният вариант според нас, по отношение на възраст и цена, е третото поколение на Clio, на което акцентираме в момента.

Въпросната трета генерация на модела се прави през периода 2006 - 2014 година, а на пазара у нас преобладават хечбеци с пет врати, произведени преди фейслифта на модела- 2008 - 2009 година, а един от оптималните агрегати е бензинов с работен обем 1.6-литра и мощност от 110 конски сили.

Не са рядкост е хечбеци с бензинови двигатели 1.2 (75–78 к.с.) и 1.4 (98 к.с.), както и с 1,5-литров дизелов двигател. За да купите такова Clio, трябва да знаете, че то ще е с пробег от около 150 хиляди километра. Най-вероятно екземплярът ще бъде оборудван с климатик, круиз контрол, отопляеми седалки и огледала, ел.пакет и дори с лостчета за превключване, ако вариантът е с автоматик.

Управлението на този хечбек е "разбираемо", безопасно и доста обикновено. Колата не се нуждае от по-мощен двигател от предлаганите, но както вече споменахме обърнете внимание на най-мощната бензинова версия. Окачването на хечбека е меко, но в същото време не е никак отпуснато и е доста енергоемко.

Какво да очакваме? Корозията на купето е рядко явление за третата генерация на Clio. Между другото, предните калници на хечбека са направени от пластмаса. Доста често срещан проблем е тракащата задна врата. Регулирането ѝ помага малко, но знайте, че твърде вероятно е проблемът да си остане. Редовно се срещат и проблеми с ел. инсталацията. Типичните слаби места включват ключа-карта, лоста за смяна на скоростите, различни прибори по арматурното табло, електрическите прозорци и мотора на чистачките.

1,2-литровият двигател D4F е известен със своята капризна електрическа система. Ангренажният ремък изисква чест контрол, защото при скъсване директно отивате на основен ремонт. Двигателите 1.4 K4J и 1.6 K4M често се нуждаят от голямо внимание към фазовия превключвател и бобините за запалване, но иначе те са доста надеждни, но малко слабички за Clio III. Дизелът K9K е много икономичен, но е сравнително скъп за поддръжка, а и такива екземпляри са на много километри.

4-степенният автоматик също няма голям ресурс и не се препоръчва. Редовната смяна на маслото спомага за удължаване на живота ѝ, за предпочитане трябва да се прави на всеки 60 000 км. Роботизираната кутия Quickshift, която е съчетана с двигателите с обем 1.2, определено не е надеждна. При ръчната скоростна кутия механизмът за избор на предавка се износва с течение на времето, но това е най-безпроблемната трансмисия за модела.

Окачването на Clio също изисква много внимание. Опорните лагери на предните подпори, шарнири на предното окачване, стабилизиращи щанги и лагерите на колелата се износват бързо. Резервните части обаче са в изобилие на нашия пазар и са сравнително евтини.

Като цяло Renault Clio е капризна кола с просторен интериор, малък багажник и енергоемко шаси, но не и грабващ на външен вид. Но добре запазен екземпляр с механична скоростна кутия и с 1.6-литров бензинов мотор е прилична алтернатива, както за града, така и за извън него.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Типичните проблеми за всяко Ренде, а именно всичко е проблем! Не случайно са евтини не държат цена и много скоро собствениците гледат да се отърват. Проблемите с електрониката са най-големият кошмар. Имал съм 2 Рендета различни модели и същите проблеми, като изброените тук. Това да не знаеш кога какво ще ти работи е голямо чудо. На едната и се отваряха ел.стъклата, когато тя си искаше. Отивам на сервиз всичко е ок, но тя си решава след ден да почне с номерата. Тази марка е вече минало за мен.
  • #2
    Вин ( преди 2 години )
    Интересна препоръка е, "чест контрол" на ангренажния ремък, че иначе, основен ремонт! Колко да е чест, като ако го отвориш за гледане, по добре да го смениш, че си свалил капак, тампон, пък и нищо не значи външния вид! Сменяш на препоръчаните километри!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    1.4, 1.6 бензин или 1.5 дизел с ръчка. Дизела не е скъп за поддръжка (на фона на парите които искат конглокентите на Клио) и ако му се сменя маслото и горивният филтър на 10К км. и се кара с качествена нафта ще изкара доста километри (не колкото бензинките, но 300К км без смяна на дюзи или турбо са напълно постижими). Бензинките са много надеждни (на 1.4 мотора му навихме 750К км. без ремонт, и накрая му протече гарнитурата на главата), но 1.6 мотора си харчи въпреки малките размери на Клио.
fallback
Последни