fallback

Защо, дори да не искаме, ще започнем да караме електромобили?

Колкото и да не се харесват колите на ток, ползите от тях са много

Не е тайна, че през последните години тенденцията в световен мащаб за автомобили с електрически двигатели силно се засили. Само през първата половина на тази година обемът на продажбите на електрически превозни средства в света се е увеличил с цели 81% в сравнение със същия период на миналата година. И всичко това въпреки факта, че като цяло продажбите на автомобили от всякакъв вид са намалели с 12%.

Колкото и някои песимисти да не харесват електромобилите, ползите от използването на електрически превозни средства са наистина много. Например, най-очевидният е икономията на гориво. Не е тайна, че електричеството струва на собствениците на електрически превозни средства много по-малко отколкото собствениците на бензинови или дизелови коли с двигатели с вътрешно горене плащат за гориво.

Едно интересно проучване по темата, при това с прости изчисления, показва, че при средно потребление от 15 kWh на сто километра на електромобил, жител на Китай ще похарчи около $1.22, като средната цена на един kWh в страната е $0.081. От друга страна средната цена на литър бензин в Китай е 1.35 долара. А при среден разход от 10 литра на 100 км в градски цикъл собственикът на автомобил с двигател с вътрешно горене харчи 13.5 долара, което е около 10 пъти по-скъпо.

Втората точка, която красноречиво е в полза на електромобилите е цената за придобиване на нови електрически превозни средства. Към момента тя все още е по-висока от тази за аналогични коли с ДВГ, но тенденцията според водещите анализатори е, че цените на автомобил с електрическа тяга постепенно ще се изравнят с тези на бензиновите и дизелови алтернативи.

Заслужава си да се отбележат и различните привилегии за собствениците на електрически автомобили. Така например в някои градове на електрическите превозни средства е разрешено да използват бус лентите и да паркират безплатно в натоварените градски райони. На много места собствениците на ел.коли са освободени от данъци върху превозните средства и т.н.

Това отчасти обяснява защо търсенето на електрически автомобили нараства толкова бързо. Но има и друг аспект на нещата. Големите автопроизводители все повече се ориентират към производство на електромобили, като постепенно оставят на заден план традиционните коли с ДВГ. Дали го правят по собствено желание или под натиск е друг въпрос, но очертаващата се тенденция е ясна: Щем-не щем, ще започнем да караме електромобили.

fallback
  • #39
    Пропов ( преди 2 години )
    Нека сме наясно! Ако разходите за експлатация бяха решаващ фактор, хората щяха да карат 90% Тойота Айго и Рено Zoe. А всъщност най търсени са СУВ от всякакъв вид и размер. Хората си търсят комфорта, нещо да изпъкнат, безопасността и чак след това идват разходите. *** той тока вече почна да става новото злато, от към батерии и там брадвата е наточена, данъците и безплатното паркиране са част от рекламната кампания, която и се вижда края. И Еко бонуса е сиренцето в капана за вас - Еко мишоци.
  • #38
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Електричеството никак не е евтино...особено цените на бързите зарядни станции много се приближават до тези на бензина...
  • #37
    Асрн ( преди 2 години )
    Киловат той в момента е 1.30 лв за малките фирми по е 19.50 лв на 100 пишете глупости
  • #36
    Баберик ( преди 2 години )
    И кво ме *** в Китай цените какви са, като ще я карам тая кола в България?
  • #35
    Хуй ( преди 2 години )
    Това пак ли е копи пейст от съветски?
  • #34
    Иван Димов ( преди 2 години )
    Чакаме да нарасне броят и да ги обложат с акциз за електричество. Редакцията Ви е наясно, че по-голямата част от цената на бензина е акциз. СЪЩОТО ще стане с електричките скоро. Правителствата няма да ги оставят така..... и всички предимства ще изчезнат в миг
  • #33
    нордфейс ( преди 2 години )
    В Норвегия цената на тока в момента е аналогична на 1 до 2 л бензин на 100км.И това да караш автомобил с 400-500 коня. Как е бай ставри :)
  • #32
    бай Ставри ( преди 2 години )
    а каква е цената на киловат в Дания или Норвегия и колко струва изминаването на 100 км?защо дадената цена е в Китай?в Сибир 1 kW струва 11 копейки - ако ще пишем глупости, но там с електричка няма да стигнеш до съседният град който е на 800 км
  • #31
    Бай Пешо ( преди 2 години )
    Всички сте прави! Истината обаче е, че целта е електрическото лоби да уравновеси печалбите си с това на изкопаемите горива, и никой от тях не го интересува екологията. Преференциите ще свършат скоро и разликите в цените на енергоизточниците ще бъдат заличени. Това значи, че целта е да плащате за 100 км. пробег една и съща цифра, без значение каква енергия ползвате. Пък вие се препирайте, колкото щете. Не им пречите. Пак ще ви съдерат кожите.
  • #30
    Шопа ( преди 2 години )
    А, я смени проблема и времето на зареждане + престоят на границите през лятото. А, сега и10 годишна батерия, ако я намериш след 8-9 години. Не ми се четат вече такива глупост!
fallback
Последни