Италианската автомобилна компания Lamborghini показа Huracan Sterrato за шофиране извън асфалта, но засега само на снимки и видео. Загадката за „пълнежа“ остава, както датата на представянето на новата модификация на спортния автомобил и броя на серията.
Видеото, озаглавено „Beyond The Concrete“ (може да се преведе от английски като „Отвъд асфалта"), показва жена шофьор, която се забавлява с Lamborghini Huracan Sterrato по пясъчни и чакълени пътища, възползвайки се от увеличения просвет, който се вижда ясно от кадрите. Крайната цел, освен демонстрация на офроуд мощ и здрав външен вид на колата, е дамата да срещне сърфист на близкия плаж, а мощното плъзгане на Sterrato по пясъка е като това на сърф, който прорязва вълните.
Huracan Sterrato е в синя камуфлажна окраска, а прототипът има малки релси на покрива. Като за пренасянето на сърф, например, така и за други неща. Също така разполага с боядисани в черно алуминиеви джанти с много спици.
Lamborghini започна да произвежда Huracan през 2014 г., а този модел беше обновен през 2019-а. Според уебсайта Carsalesbase 2018-а е била годината на пик за европейския пазар, когато дилърите са продали 798 бройки. В края на миналата година резултатът е 585 коли (с 15,4% повече от „ковидната” 2020-а). През първите седем месеца на тази година клиентите са закупили 600 броя, което е с 53,5% повече от януари-юли 2021 г.
Както бе съобщено по-рано, Lamborghini Huracan няма да има пряк наследник. Според плана на производителя през 2024 г. моделът ще получи замяна под формата на хибриден наследник. В същото време компанията обеща, че преди края на жизнения цикъл настоящият спортен автомобил ще има няколко версии. Един от тях стана Tecnica, който беше разсекретен през април тази година. А вторият Sterrato сега се подготвя за дебют.
Офроуд версията на Huracan очевидно ще заимства много от концепцията, която беше представена през лятото на 2019 г. (включително допълнението към името – Sterrato, което означава „неасфалтиран“, „мръсотия“ на италиански).
В същото време колата все още има масивни разширения на калниците, изработени от небоядисана пластмаса, допълнително осветление в предната част. Очаква се за модела с добавката Sterrato да бъде осигурена и защита на долната част на купето, тъй като тази версия е предназначена и за шофиране извън асфалтирани пътища.
По предварителни данни автомобилът ще бъде оборудван с 5.2 V10 атмосферен двигател с мощност 640 к.с., вероятно съчетан със седемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Характерът на задвижването на четирите колела на Sterrato е очевиден от видеото със системата на Lamborghini, насочена към задната част, която кара дрифтирането да изглежда доста лесно, а предната ос се намесва, когато е необходимо допълнително сцепление.