fallback

Оправдана ли е високата цена на Tesla Model Y?

66 000 долара за електрическия SUV на Илон Мъск е прекалено много, твърди експерт

В края на миналия месец американската компания Tesla започна официално да предлага най-евтиния Model Y в Европа. Този вариант е оборудван с един електромотор и е със задвижване на задните колела, а с едно зареждане на батерията може да измине 430 км. В Германия, например, Model Y с базово оборудване е оценен на 54 000 евро, а в Нидерландия се предлага за 50 000 евро. Американският автомобилен журналист Тим Левин от Businessinsider публикува своето мнение за електрическия автомобил.

 

 

Карах Tesla Model Y и открих 6 причини да не купувам електрическия SUV за $66 000. Шофирането ми показа защо хората са толкова влюбени в колите на Илон Мъск. Но колкото и да е впечатляващ, Model Y не е перфектният електрически SUV за всеки. Ако имате нужда от удобно, меко возене, може би е най-добре да помислите за други модели.

Tesla не заема коли на журналисти, така че трябваше да бъда малко находчив - използвах Model Y на мой приятел. Карах автомобила за първи път и започвам да разбирам защо колите на Мъск са най-популярните електрически превозни средства в САЩ. Освен че се възползват от повече от десетилетие преднина пред други производители на автомобили, колите на Tesla са спортни, просторни, изпълнени с интересни технологии и лесни за зареждане чрез мрежата на компанията. Те остават отличен избор в разрастващото се EV пространство.

Но въпреки това научих, че колите на Tesla не са перфектни и не са за всеки. Въпреки това, което могат да ви кажат някои от най-гласовитите фенове на марката.

 

 

Твърдото окачване на Model Y му придава усещането и прецизността на спортен автомобил, но не и без жертви. Карайте по всеки не толкова перфектен път с Model Y и ще забележите всяка неравност и пукнатина. Някои превозни средства са създадени да поглъщат несъвършенствата на пътя за комфорт на пътниците, но Model Y не е един от тях. Качеството на возене може да е по-добро при моделите, оборудвани със стандартните 19-инчови джанти, за разлика от 20-инчовите, които имах.

Има още един нож с две остриета в Model Y - неговият подобен на iPad 15-инчов сензорен екран. Той е бърз и отзивчив, включващ впечатляваща графика и забавни функции като игри, но замества практически всички превключватели, бутони и копчета, с които шофьорите са свикнали.

 

 

Подобно на други Tesla, Model Y включва функции за управление от екрана на ключалки на вратите, чистачки на предното стъкло, фарове, на климатика (включително посока на вентилационните отвори) и настройки на огледалата. Въпреки че всичко това може да стане втора природа за повечето собственици с течение на времето, кривата на обучение може да е твърде стръмна за някои.

Въпреки всичките си авангардни функции, Model Y се справя без някои от най-основните и широко разпространени технически функции на пазара - Apple CarPlay и Android Auto интеграция на смартфон. Всеки, който е свикнал да разчита на смартфона си, докато шофира, ще трябва вместо това да използва вградените приложения за навигация и музика на Tesla.

 

 

Едно от най-странните неща, след като се качиш в Tesla за първи път беше, че като сложиш колана и погледнеш напред, не виждаш нищо. Цялата важна информация за шофиране, която обикновено се вижда на измервателни уреди зад волана, се показва в мощния сензорен екран на Model Y.

Това означава, че трябва да погледнете настрани, за да проверите скоростта си, настройките на круиз контрола, нивото на батерията и упътванията завой след завой. Постоянното надничане в дисплея на Model Y може да бъде разсейващо. А може дисплеят да се обърне към водача, какъвто бихте намерили в най-конкурентните електрически автообили.

 

 

Наклоненият покрив на Model Y „прищипва“ задния прозорец, пречейки на видимостта. Но този проблем измъчва много нови SUV със същата модерна форма на купе.

Новите автомобили поскъпнаха по време на пандемията, тъй като производителите се сблъскаха с недостиг на полупроводници и растящи цени на суровините. Но особено цените на Tesla бяха извън контрол през последната година. Компанията за кратко продаде модел Standart Range за около $41 000, но елиминира този най-евтин модел в началото на 2021 г.

 

 

Оттогава цената на новата базова версия (модел Y Long Range) скочи от около $50 000 на $66 000. Model Y осигурява много обхват и възможности за парите, но конкурентните електрически SUV могат да бъдат закупени за между $40 000 и $50 000. Дори Мъск признава това. Цените на Tesla са смущаващи.

 

 

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Дивотиите на нефтената мафия? Нищо ли няма да научите?
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво означава нещо да е скъпо? Цената се определя от търсенето и възможността купувача да плати за даденият продукт. Щом има купувачи и продажбите са добри, значи цената е нормална. Не съм фен намарката и изобщо не одобрявам ценовата им политика, както и някои неща в колите им, но това са фактите от икономическа гл.т. Цената е пресечната точка на кривите между търсене и предлагане. Все пак живеем в капитализъм, нали? Няма кой отгоре да казва за колко ще се продава нещо. Производителя определя.
  • #2
    Няма изненада! ( преди 2 години )
    3 лева са много за тоя пластмасов бидон!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    То е ясно че е надценен както много други коли на пазара но какво да правят като има търсене неотдавна дори спряха поръчките на Модел 3 с голямата батерия в САЩ вместо да повишават цената за пореден път. Скоро ще започне и намалянето на цените особено в Китай защото доставките започнаха да изпреварват поръчките което е нормално с оглед огромния производствен капацитет на У а базовата версия в Германия за 54хил е супер надута колкото да я има докато започнат да я произвеждат в Берлин без мито
fallback
Последни