fallback

Оправдана ли е високата цена на Tesla Model Y?

66 000 долара за електрическия SUV на Илон Мъск е прекалено много, твърди експерт

В края на миналия месец американската компания Tesla започна официално да предлага най-евтиния Model Y в Европа. Този вариант е оборудван с един електромотор и е със задвижване на задните колела, а с едно зареждане на батерията може да измине 430 км. В Германия, например, Model Y с базово оборудване е оценен на 54 000 евро, а в Нидерландия се предлага за 50 000 евро. Американският автомобилен журналист Тим Левин от Businessinsider публикува своето мнение за електрическия автомобил.

 

 

Карах Tesla Model Y и открих 6 причини да не купувам електрическия SUV за $66 000. Шофирането ми показа защо хората са толкова влюбени в колите на Илон Мъск. Но колкото и да е впечатляващ, Model Y не е перфектният електрически SUV за всеки. Ако имате нужда от удобно, меко возене, може би е най-добре да помислите за други модели.

Tesla не заема коли на журналисти, така че трябваше да бъда малко находчив - използвах Model Y на мой приятел. Карах автомобила за първи път и започвам да разбирам защо колите на Мъск са най-популярните електрически превозни средства в САЩ. Освен че се възползват от повече от десетилетие преднина пред други производители на автомобили, колите на Tesla са спортни, просторни, изпълнени с интересни технологии и лесни за зареждане чрез мрежата на компанията. Те остават отличен избор в разрастващото се EV пространство.

Но въпреки това научих, че колите на Tesla не са перфектни и не са за всеки. Въпреки това, което могат да ви кажат някои от най-гласовитите фенове на марката.

 

 

Твърдото окачване на Model Y му придава усещането и прецизността на спортен автомобил, но не и без жертви. Карайте по всеки не толкова перфектен път с Model Y и ще забележите всяка неравност и пукнатина. Някои превозни средства са създадени да поглъщат несъвършенствата на пътя за комфорт на пътниците, но Model Y не е един от тях. Качеството на возене може да е по-добро при моделите, оборудвани със стандартните 19-инчови джанти, за разлика от 20-инчовите, които имах.

Има още един нож с две остриета в Model Y - неговият подобен на iPad 15-инчов сензорен екран. Той е бърз и отзивчив, включващ впечатляваща графика и забавни функции като игри, но замества практически всички превключватели, бутони и копчета, с които шофьорите са свикнали.

 

 

Подобно на други Tesla, Model Y включва функции за управление от екрана на ключалки на вратите, чистачки на предното стъкло, фарове, на климатика (включително посока на вентилационните отвори) и настройки на огледалата. Въпреки че всичко това може да стане втора природа за повечето собственици с течение на времето, кривата на обучение може да е твърде стръмна за някои.

Въпреки всичките си авангардни функции, Model Y се справя без някои от най-основните и широко разпространени технически функции на пазара - Apple CarPlay и Android Auto интеграция на смартфон. Всеки, който е свикнал да разчита на смартфона си, докато шофира, ще трябва вместо това да използва вградените приложения за навигация и музика на Tesla.

 

 

Едно от най-странните неща, след като се качиш в Tesla за първи път беше, че като сложиш колана и погледнеш напред, не виждаш нищо. Цялата важна информация за шофиране, която обикновено се вижда на измервателни уреди зад волана, се показва в мощния сензорен екран на Model Y.

Това означава, че трябва да погледнете настрани, за да проверите скоростта си, настройките на круиз контрола, нивото на батерията и упътванията завой след завой. Постоянното надничане в дисплея на Model Y може да бъде разсейващо. А може дисплеят да се обърне към водача, какъвто бихте намерили в най-конкурентните електрически автообили.

 

 

Наклоненият покрив на Model Y „прищипва“ задния прозорец, пречейки на видимостта. Но този проблем измъчва много нови SUV със същата модерна форма на купе.

Новите автомобили поскъпнаха по време на пандемията, тъй като производителите се сблъскаха с недостиг на полупроводници и растящи цени на суровините. Но особено цените на Tesla бяха извън контрол през последната година. Компанията за кратко продаде модел Standart Range за около $41 000, но елиминира този най-евтин модел в началото на 2021 г.

 

 

Оттогава цената на новата базова версия (модел Y Long Range) скочи от около $50 000 на $66 000. Model Y осигурява много обхват и възможности за парите, но конкурентните електрически SUV могат да бъдат закупени за между $40 000 и $50 000. Дори Мъск признава това. Цените на Tesla са смущаващи.

 

 

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Естественно че е висока цената,като има търсене може и да се вдигне.Повечето коментиращи дори не могат да си позволят дори една нова дачия сандеро за 12000 евро,но иначе тесла е бидон,***,евтина сглобка ;)
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Миксер с таблет и две по две различни гуми! Сливи за смет! Туй е дърводелския инструмент! Кой,... такова, как се ожени! Честито на печелившите...
  • #12
    Ееееее ( преди 2 години )
    До всички които продължават да смятат Тесла за некачествена, да погледнат Модел У от Китай и Германия! Качеството е много добро, няма кривини, няма нищо, а и последния модел 2022 е който излиза от Берлин е доста меко, но спортно окачване. С двойни стъкла на предни и задни врати. Качеството е на ниво. Човека е тествал американска, която няма общо с тези в Европа.
  • #11
    Фф ( преди 2 години )
    Само дето няма начин някой да ги изпревари по технологии .....Фолксваген, ББМВ, Мерцедес вадят същия разход от двойно по слаби Ел. двигатели.Единствено Хюндай 5 се доближава , ама като го запитах днес , цената е колкото Модел У .....
  • #10
    До долния ( преди 2 години )
    Да ама колко струва един iphone и колко струва една Тесла?И въпреки това Тесла има по-голям марж на печалбата, отколкото iphone. За последното тримесечие се оплакваха че заради спиранията заради локдаун в китай и заради милиардите загуби в тексас и берлин докато качат производството, мържът им бил паднал на 25% при 35% миналото тримесечие. Живи да ги оплачеш горките. А останалите компании в автомобилната индустрия се радват на 10% марж на печалбата.
  • #9
    VAYK ( преди 2 години )
    Ами правилно е описал човека нещата, с повечето от които освен твърдата возия и цената може да се привикне! Ама И Ай фоня е с бая голям марж печалба, над 30% (при Xiaomi e 10%) пък доста го купуват!!! Иначе Епъл карплей и Андроид ауто не очаквайте в Тесла, те си имат доста по -добър софтуеър!
  • #8
    Цената е ниска ( преди 2 години )
    Ако не беше ниска цената, нямаше да може да продават по почти милион автомобила от този модел годишно. А ако можеха да произведат повече от милион щяха да ги продадат. Догодина като заработят на половин капацитет фабриките в тексас и берлин и тесла успее да произвежда над милион автомобила годишно от този модел, се очаква да стане най-продаваният автомобил в света. Автомобил, а не електромобил. А общо продажбите на всичките модели за догодина ще са над 2 милиона - повече от на bmw и mercedes
  • #7
    До 6 ( преди 2 години )
    Дори да приемем че при трудно измеримите неща е на ниво Лада Нива а и ти знаеш че не е така то има и други разлики като че има към 200 коня повече и не харчи 10 литра на 100 (да сега тока на борсата е скъп но не всяка година има голяма енергийна война + спиране на повечето реактори във Франция), багажника е двоен и базово има повече екстри отколкото Нива с всичко така че може да е надценен но все пак струва някой друг лев повече от Нива
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Всеки лев над цената на Лада Нива е много за тази щайга направена от претопени бъркалки за кафе.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Както е скъпо така и ще поевтинее и вероятно ще е първия електромобил от този мащаб който ще задоволи търсенето си (В Китай вече базовия У е с доставка 1-4 седмици и изнасят максимално преди да се наложи да намалят цената) все пак производствения капацитет вече е над милион годишно а Берлин и Тексас още не са стигнали повечето от потенциала си така че ще има да намалят много и те го знаят
fallback
Последни