fallback

Как да спасим дизеловите мотори без... дизел

Канадци представиха система, използваща водорода като гориво в класически двигатели

Докато дизелът вече е загубил привлекателността си от миналото при автомобилите заради наложените ограничения и повишените цени на самото гориво, при камионите и автобусите той си остава основен избор. Бъдещето на мобилността с нулеви вредни емисии обаче изисква сериозни промени и наред с електричеството като опция излиза и водородът.

В случая обаче не става въпрос за водородни горивни клетки, а за класическо „гориво“ за двигатели с вътрешно горене. Идеята е на Westport - канадският гигант за алтернативни захранвания, която представи системата си H2 HPDI по време на изложението за товарни превозни средства в Хановер.

Тази технология позволява използването на дизелови двигатели, които обаче ще се движат с водород вместо със стандартното си гориво. Това ще осигури както по-голяма производителност, така и нулеви вредни емисии. И представлява идеално решение за запазването на сегашните големи автомобилни паркове, тъй като те няма да имат нужда от замяна на своите превозни средства.

Според данните, декларирани от компанията, всъщност, ако се захранват със системата H2 HPDI, настоящите дизелови двигатели предлагат до 20% повече въртящ момент и 18% повече мощност, с емисии на CO2, близки до нулата. Всичко това, както споменахме, при запазване на конструкцията на двигателя.

Следователно няма горивни клетки, като водородът, произведен от H2 е със степен на чистота, по-ниска от тази, изисквана от системите с горивни клетки. Съответно, това ефективно намалява инвестициите и води до бързо и реално решение на проблема с вредните емисии.

Wesport H2 HPDI разчита на технология и много компоненти, използвани от системата LNG HPDI, която вече съществува на различни модели товарни превозни средства. Тя използва смес от 60% изкопаем природен газ и 40% биогаз. Сърцето на системата е патентован инжектор с концентричен дизайн с двойна игла, благодарение на който малки количества дизел и големи количества природен газ под високо налягане могат да бъдат доставени в горивната камера, като природният газ се впръсква в края на горивната камера.

Решението, предложено от Westport, е само част от това, което може да предложи водородът като алтернативно гориво. Toyota вече тества два свои модела – Corolla и Yaris, с бензинови двигатели, включително V8 с 450 к.с., разработен от Yamaha, способни да работят с водород.

fallback
  • #13
    Мирослав ( преди 2 години )
    До 11 - ти не можеш да смяташ!!!На магистрала Тракия не могат да се съберат само 800 камиона, а много повече. Замисли се малко повече - както смяташ ако камиона е дълъг 20 метра, 50 камиона ще са 1 км., а магистрала Тракия е с дължина 360 км. (от София до Бургас), това прави 18000 камиона. Препоръчвам ти да се върнеш в училище и повториш отново началните класове за да се научиш да смяташ!!!
  • #12
    Тони Про ( преди 2 години )
    Както и да смятаме и говорим физиката е физика, защото казва, че за преместването на 1 тон е необходимо Х енергия(независимо електрическа, водород, дизел, бензин етанол). Всичко се свежда до начина и КПД при производство пренос и съхранение. Представете си само че енергията за задвижване на кой да е електромобил се добива във въглищна централа и екологичния ефект приключва. Само се сменя мястото на "ауспуха" - не е в града, а в съседната долина...
  • #11
    До 8 ( преди 2 години )
    Откъде ги измисли тези милиони камиони? Ако приемем че един камион е дълъг 20 м и камионите пътуват опрени броня в броня, 1 милион камиона ще образуват опашка 20 000 км. Ами то в България нямаме толкова пътища! Ако от софия тръгнат да пътуват един след друг само 1000 камиона, първият ще е стигнал в Бургас, когато 800 ние камион успее да се включи в магистралата, защото магистралата може да събере само 800 камиона. Така че недей да преувеличаваш! За отиване и връщане става без зареждане.
  • #10
    До 6 ( преди 2 години )
    Ти си поредния, който не прави разлика между мощност и енергия.Камиона зарежда с огромна мощност, но зареждането трае само 30 минути. Ако говориш за мощност е вярно, но тази мощност не се черпи директно от мрежата, а от батерията на зарядната станция в която тази енергия е заредена предварително и представлява месечното потребление на едно домакинство и то в летен не натоварен месец - 600 киловатчаса, около стотина лева. Ти колко плати миналия месец?
  • #9
    До долния ( преди 2 години )
    Всъщност колкото и да ти се струва невероятно, камиона на тесла зарежда 600 км за 30 минути и на практика чака шофьора си да му свърши почивката, а шофьорът не чака камионът да се зареди. Също така понеже зареждането става на паркоместото, това се води почивка, а докато шофьора на дизелов влекач зареждане на бензиностанцията това време не му влиза в почивката, а се води работа, а след като премести камиона на паркинга, чак тогава започва да му тече почивката.
  • #8
    Анонимен ( преди 2 години )
    За 45 Мин почивка колко ток ще зареди батериите на камиона?за следващите 400 км ?и на кой паркинг ще ги зареждат няколкото милиона движещи камиона?от тая Тесла да не ви плащат за скрита реклама че винаги изказвате мнение?Тесла скоро така,Тесла скоро онова,Тесла Еди какво си
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    тази идея ми допада много. пожелавам им успех
  • #6
    До4 ( преди 2 години )
    Зареждането на 30 електрически камиона Тесла консумира ток, колкото 30 хиляден град. Това го казаха при представянето на камионите. А то няма ток да се къпят хората вече... Успех.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    кпд на производство на еленергия е същия като на двг че и по нисък но важното е да пресипваме от пусто в празно
  • #4
    До 2 ( преди 2 години )
    Електрическите камиони на тесла ще излязат на пътищата още догодина и ще обезсмислят всякакви други технологии, точно защото няма по-ефективен транспорт от електрическия и няма как да има при 90% КПД на електрическите двигатели.Тази технология от статията може да се използва за корабни и самолетни двигатели, защото ще им е трудно да зареждат във въздуха или в открити води. За камионите не е проблем защото шофьорите трябва да спират на всеки 4,5 часа задължително и могат да зареждат.
fallback
Последни