fallback

Шефът на BMW: „Забраната на двигателя с вътрешно горене в Европа е грешка“

Оливер Ципзе отново призова за инвестиране във водорода като алтернатива

Докато много производители на автомобили, предлагащи продуктите си в Европа, побързаха да определят крайна дата за двигателите с вътрешно горене, BMW не бърза. Според шефа на компанията – Оливер Ципзе, забраната на ДВГ от 2035 година е огромна грешка.

Говорейки тази седмица на събитието „Деня на иновациите“, организирано в Ерланген, (Бавария) 58-годишният изпълнителен директор повтори предупреждението си за потенциално преждевременна забрана на автомобилите с конвенционално задвижване.

„Смятаме, че е погрешно да се забраняват двигателите с вътрешно горене в Европа. Индустрията ще изглежда различно по отношение на мащаб и структура, отколкото днес, ако премине само към една технология“, категоричен е Ципзе.

Според шефа на баварския концерн, „категоричното изключване“ на двигателя с вътрешно горене ще доведе до „изкривявания, които никой не може да контролира“. Ципзе също така е на мнение, че автомобилната индустрия пренебрегва водородните горивни клетки като алтернатива на ДВГ.

„По-бързо може да бъдат изградени водородни „бензиностанции“, отколкото инфраструктура за захранвани с батерии електрически превозни средства. Освен това са необходими само 2 дни, за да се преобразува традиционна бензинова и дизелова бензиностанция към водород“, смята Ципзе.

Той посочва, че водородът е единствената суровина, която може да бъде произвеждана и съхранявана. Според Ципзе, времето на автомобили с такова задвижване ще дойде съвсем скоро и в BMW ще бъдат готови за това. В момента компанията подготвя 100 водородни коли, базирани на X5, които ще бъдат тествани през следващите години. Серийното производство на такъв модел е планирано за 2025 година.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Даа, все повече хора разбират, че забраната на ДВГ си е чиста проба изхвърляне!
  • #1
    Чудесно ( преди 2 години )
    След като е сигурен в тази технология, защо не преминат вместо към електромобили към водородни автомобили и да убият конкyренцията? Тогава през 2300 година тесла няма да може да продава по 20 милиона електромобила годишно, а bmw ще продава по 30 милиона водородни автомобила годишно.
fallback
Последни