Някои производители, като Mercedes-Benz, се готвят да намалят портфолиото си през следващите няколко години, но при големия конкурент BMW засега няма признаци в тази посока. Напротив, моделното семейство на базираната в Мюнхен компания продължава весело да расте. Най-новите попълнения включват електрическо iX1, X5 с дълго междуосие за Китай или XM като новия флагман на високопроизводителните автомобили на марката.
Има обаче един сравнително популярен модел на баварския производител, който ще престане да съществува. Според информация на BMWBlog, настоящия купеобразен SUV – X4, няма да получи наследник, поне не и такъв с двигател с вътрешно горене. Причината за отказа от крос-купето е сравнително слабото му търсене.
Любопитно в случая е, че в BMW са започнали разработката на третото поколение на това Sports Activity Coupé (SAC), като то дори има кодово название – G46. Въпреки това, моделът, който е изграден на платформата CLAR, най-вероятно няма да стигне до серийно производство.
В същото време обаче баварците ще предложат електрически модел от този клас – iX4, като неговото производство ще стартира в завода в Дебрецен (Унгария) през 2026 г. Кросоувърът ще използва платформата Neuе Klasse и ще поучи батерии Gen6 (шеста генерация) с кръгли клетки, които трябва да увеличат обхвата и скоростта на зареждане с 30% в сравнение с предишните призматични клетки.
Характеристиките на новите батерии звучат много обещаващо, като от BMW изчисляват, че теглото им може да бъде намалено с 20%, докато производствените разходи могат да бъдат намалени наполовина. Освен това емисиите на CO2, свързани с тяхното производство, трябва да бъдат намалени с 60%. Очаква се, че батериите от следващо поколение ще могат да поддържат 80% от първоначалния си капацитет дори след десет години.
Промените в гамата обаче няма да засегнат стандартното BMW X3, което е в основата на купето X4. Популярният SUV ще получи ново поколение, като то ще се предлага с бензинови и дизелови мотори.