Един от легендарните модели на американския производител Chrysler – седанът 300, отива в историята. За целта компанията пуска „прощална“ версия – 300C, която надгражда досегашния най-мощен вариант SRT.
С този автомобил Chrysler отбелязва и триумфалното завръщане на двигателя HEMI V8 Sendoff в гамата на модела, като неговата мощност е 492 к.с. и 644 Нм въртящ момент. Това е значително увеличение спрямо използвания досега 5,7-литров HEMI, произвеждащ по-скромните 368 к.с. и 534 Нм. Въпреки, че не е от семейството Hellcat, моторът позволява ускорение от 0 до 97 км/ч (60 мили) за 4,3 секунди. Разстоянието от 1/4-миля се изминава за 12,4 секунди при скорост от 257 км/ч на финала.
Двигателят е свързан с осемстепенна автоматична скоростна кутия, която е насочена за „максимална производителност“ и може да превключва предавките само за 160 милисекунди. Седанът получава още диференциал с ограничено приплъзване и четирибутална спирачна система Brembo с червени апарати. Към тях се присъединява адаптивно окачване с амортисьори и активна изпускателна система, която изпомпва звука на ревящия V8 чрез два големи накрайника.
Дизайнът на 300 е издържал изпитанието на времето и в Chrysler напълно логично не правят сериозни промени. Все пак има някои детайли, които подсказват за огромната производителност на седана. Сред тях са трицветна емблема 300C на решетката, заден спойлер и 20-инчови лети джанти, които са получили всесезонни гуми. На други места има затъмнени осветителни тела, черна хромирана облицовка и ограничена палитра, която включва цветове Gloss Black, Velvet Red и Bright White.
В салона има черни кожени предни седалки с отопление и вентилация, както и релефни лога 300C. Те са обединени от сребристи контрастни шевове, тапицерия от въглеродни влакна и черни акценти. В оборудването на дена влизат още алуминиеви педали и 8,4-инчова информационно-развлекателна система, работеща с Android Auto и Apple CarPlay. Предлагат се още отопляем волан, както и набор от системи за подпомагане на водача, сред които са Advanced Brake Assist, Lane Departure Warning Plus и Full Speed Collision Warning Plus.
Още снимки на прощалния Chrysler 300 - вижте в галерията:
Първото, което не трябва да правите щом времето застудее е да миете двигателя. Просто забравете за миенето на двигателното отделение. Обикновено тази процедура се извършва през топлия сезон, а през есента двигателното отделение има шанс да не изсъхне изцяло въпреки високата температура от агрегата. За това какви последствия може да причини влагата на окабеляването и електрониката, смятаме, че е безпредметно да говорим.
Дилърите на Chrysler вече приемат поръчки за седана, като цените започват от 55 000 долара. Тиражът на „прощалната серия“ обаче е ограничен – 2200 бройки, като от тях 2000 са за САЩ, а 200 – за Канада.